همزمان با عقب‌نشینی دانلد ترامپ از مواضع پیشین خود درباره انتخابات و محکوم کردن اقدام اشغالگران کنگره، وزیر آموزش دولت ایالات متحده در واکنش به آشوب‌های روز چهارشنبه از مقام خود کناره‌گیری کرد.

بتسي دواس وزير آموزش دولت ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، در شرایطی که وزیر ترابری کابینه ترامپ از دوشنبه آینده دیگر در محل کار خود حضور نخواهد داشت، خانم بتسی دواس هم تصمیم گرفت دو هفته زودتر از پایان دوران ترامپ عطای ماندن در قدرت را به لقایش ببخشد و از امروز جمعه از مقام خود کناره‌گیری کند. او در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا از آنچه روز چهارشنبه در کنگره آمریکا رخ داد برائت جست و اعلام کرد همه دانش‌آموزان و دانشجویان شاهد سقوط ارزش‌های آمریکایی بودند.

با کنار رفتن وزیر آموزش، آمار کسانی که ترامپ را در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید تنها گذاشته‌اند به ۹ نفر رسید. مهم‌ترین آنها دو وزیر زن کابینه، رئیس دفتر ملانیا ترامپ، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید هستند. هر چند منتقدان می‌گویند خروج لحظه آخر از ترکیب قدرت و تنها گذاشتن ترامپ حتی نمی‌تواند چهره همراهان او را تا پیش از جابه‌جا شدن رئیسان جمهوری آمریکا بازسازی کند.

۲۴ ساعت پس از اقدام ترامپیست‌ها در محاصره و اشغال کاخ کنگره، رئیس جمهوری آمریکا سرانجام اقدام اوباش را محکوم و ورود وحشیانه به کنگره را «شنیع» توصیف کرد. او که دست‌کم تا آینده نزدیک به حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی دسترسی نخواهد داشت، در یک پیام ویدئویی باختن در انتخابات را پذیرفت و اعلام کرد قدرت را به شکلی مسالمت‌آمیز به رئیس جمهوری بعدی یعنی جوزف بایدن تحویل می‌دهد.

کد خبر 578136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha