همشهری آنلاین: مهناز افشار بازیگر سینما معتقد است که تولیدات بازی‌های رایانه‌ای داخلی با مشارکت سینماگران ارتقا و اعتلا می‌یابد.

وی در گفتگو با ایرنا، افزود: حضور سینماگران در عرصه بازیهای رایانه‌ای می‌تواند این شاخه از سینما را رونق بخشد تا بتوان در سایه این ارتباط دوجانبه به رونق هر دو حوزه دست یافت.

افشار ادامه داد: بازیهای رایانه‌ای عرصه‌ای است که رونق آن ارتباط مستقیمی با سینما دارد، رویکردی که در سینمای ایران تا به امروز رخ نداده بود.

بازیگر فیلم "انعکاس" تصریح کرد: بازیهای رایانه ای با توجه به نوع کارکرد، شاخه‌ای دیگر از هنر- صنعت سینما است.

وی، نبود کارشناسان مجرب در عرصه بازیهای رایانه ای را دلیل ضعف سینمای ایران برای ورود به عرصه ساخت بازیهای رایانه‌ای دانست و افزود: نبود امکانات و بی بهره بودن از امکانات موجب کندی روند در عرصه تولیدبازی های داخلی بوده است.

افشار با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های کلان در عرصه ساخت و عرضه بازی‌های رایانه‌ای افزود: بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند در این زمینه حضور داشته باشد.

او با اشاره به راه‌اندازی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، ادامه داد: راه اندازی چنین نهادی به خودی خود گامی مهم در جهت ساماندهی به این عرصه است، اما باید توجه داشت چنین مراکزی باید مورد حمایت قرار گیرند تا نتایج بادوام داشته باشند.

افشار یادآور شد: سینمای جهان نیز امروزه به این مهم پی برده، که بازیهای رایانه‌ای شاخه‌ای سودآور از سینماست به همین دلیل می‌بینیم فیلمسازان مطرحی در این بخش فعالیت می‌کند.

این بازیگر تصریح کرد: فرهنگ ملی ما از وجود قهرمانانی سود می‌برد که می‌تواند بهترین ابزار برای سینماگران ما باشد و چشم‌پوشی از چنین ثروتی در حقیقت ضربه زدن به خود است.

کد خبر 57810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز