مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان زنجان گفت: ۷۶۸ اثر غیر منقول تاریخی اعم از بنا و تپه در فهرست میراث ملی ثبت شد.

زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امیر ارجمند اظهار کرد: صنعت گردشگری داخلی سهم بسیار زیادی در اقتصاد و  ایجاد درآمد برای قشر جوان دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان زنجان با بیان این که میراث فرهنگی در حمایت از صنایع فعال در حوزه میراث فرهنگی اقدامات بسیاری انجام می‌دهد، تصریح کرد: در همین راستا به کسب و کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری ناشی از کرونا وام پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، یکی از مهم ترین حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاران است.

ارجمند با اشاره به پرداخت ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری گفت: این میزان تسهیلات برای ۵۰۲ طرح و موجب اشتغال یک هزار و ۱۸۵ نفر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان همچنین از ثبت ۷۶۰ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: در استان زنجان ۸۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی به ثبت فهرست ملی رسیده است.

وی افزود: استان زنجان با پنج اثر برتر جزو ۱۰ استان اول برتر کشور در زمینه وجود آثار تاریخی است و در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این آثار بازدید می‌کنند. 

ارجمند همچنین از ثبت ۶ اثر طبیعی استان زنجان در فهرست میراث طبیعی ملی طی هفته جاری خبر داد و گفت: این ۶ اثر طبیعی شامل دشت ریواس ماهنشان، لاله‌های واژگون ماهنشان، چشمه نمک خدابنده، جفت درخت اُرس جمال آباد طارم، درخت اُرس شیلاندر طارم و رویشگاه اُرس جِیش‌آباد طارم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تاکنون ۶۲ اثر میراث ناملموس، ۷۶۸ اثر غیرمنقول تاریخی اعم از بنا و تپه و ۲۸ اثر منقول تاریخی (اشیا) استان زنجان در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

کد خبر 578093

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha