مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

شهردار زنجان از عضویت این شهر در پویش جهانی شهرهای تاب‌آور خبر داد و گفت: این حرکت گامی در راستای دستیابی به توسعه پایدار و مقاوم‌سازی شهری در مقابل مخاطرات و سوانح طبیعی است.

شهر زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب الله ملایی یگانه در ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که شهر زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی و تنوع آب و هوایی و اقلیمی خود دست خوش موارد متعددی از سوانح و حوادث طبیعی است، افزود: از ۳۱ بلیه طبیعی که در کشورمان به ثبت رسیده، زمینه وقوع ۱۸ نوع آن در زنجان وجود دارد.

وی با بیان این که زلزله، سیل، خشکسالی، لغزش زمین و نشست زمین عمده ترین حوادث طبیعی در کشور محسوب می شوند، اظهار داشت: شهر زنجان به عنوان یکی از شهرهای میانه اندام کشور با جمعیت نزدیک به نیم میلیون نفر، در محاصره سه گسل خطرناک است که از این حیث زنجان در نقشه پهنه بندی زلزله کشور با درجه خطر نسبتا زیاد قرار گرفته است.

یگانه گفت: شهر زنجان به عنوان مرکز استان، دارای موقعیتی استثنایی در مقیاس ملی است، از این رو ارتقای استانداردهای شهری و توسعه و عمران آن، امری جدی و اجتناب ناپذیر است و این مهم جز با تحول کیفی در انجام خدمات شهرداری و اجرای مدیریت واحد شهری محقق نمی شود.

وی افزود: یکی از گام های اولیه در این زمینه، استقرار سیستم های مدیریت بر مبنای استاندارد جهانی است چرا که آنچه امروز در حوزه مدیریت شهری حائز توجه است، تاب آوری شهری است چون این موضوع می تواند حیات و دوام شهری را تضمین کند.

شهردار زنجان گفت: تاب آوری مفهوم جدیدی در فضاهای شهری است که رویکرد آن طراحی با آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری بیشتر در برابر تنش ها و حوادث است تا در موارد اضطراری به شرایط جدید پاسخ داده شود و سیستم به کارکرد خود ادامه دهد.

زنجان پس از شهرهای مشهد، قم، تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، همدان و کرمانشاه در ایران به پویش شهرهای تاب آور جهان پیوسته است.

کد خبر 578092

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha