همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آینده از آن رسانه‌های دیجیتال خواهد بود و این حوزه در زمانی نه چندان دور، تمام شئون فرهنگی را تحت تأثیر قرار خواهد داد

به گزارش ایرنا و به گفته دبیرخانه دومین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، "محمدحسین صفار هرندی" در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره افزود: رسانه‌های دیجیتال به دلیل اهمیت و تأثیر روزافزون آنها در کشور، یک فرصت برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد با نگاه ویژه به این حوزه فرهنگی، به سرعت درحال جبران عقب ماندگی های گذشته است، خواستار همراهی همه دستگاه‌های فرهنگی کشور برای برپایی جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی شد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: همه باید برای مقابله با تهدیدات فضاهای نوین فرهنگی به خوبی از فرصت‌ها بهره ببریم.

صفار هرندی همچنین از اعضای برگزار کننده جشنواره خواست تا هر چه بیشتر برای نزدیک کردن ذهن و دل جامعه به حوزه رسانه‌های دیجیتال، مردمی‌تر کردن نمایشگاه و جشنواره با تأکید بر حضور و تأثیرگذاری بر خانواده‌ها، افزایش کمی و کیفی مخاطبین، انتقال مناسب پیام‌های فرهنگی آن به بازدیدکنندگان و شناسائی فعالین این حوزه تلاش کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا این نمایشگاه، فرصتی جدی برای یافتن استعدادهای درخشان و حمایت از کسانی باشد که علی رغم بهره مندی از اندیشه و زمینه های فکری درجهت تولید آثار دیجیتال فرهنگی به ویژه در زمینه بازیهای رایانه ای، از سرمایه کافی برای ورود به این عرصه بهره مند نیستند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد که حوزه رسانه های دیجیتال علی رغم اینکه تنها حدود یک سال است هویت مستقل خود را در سیاستگذاری های فرهنگی یافته اما به سرعت به سمت اعتلا و غلبه تفکر سالم در محیط دیجیتال حرکت می کند.

بر ا ساس این گزارش، در این نشست، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع رسانی، مینائی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حیدری مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش، عیسی زارع پور رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، پرویز کرمی مدیرکل دفتر وزارتی ارشاد و مهندس صرامی دبیر ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی و معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

کد خبر 57806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز