مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: مشاور عالی شهردار تهران در اختتامیه دوره آموزش مدیریت بحران، ویژه اعضای ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه تهران، تهیه طرح مدیریت بحران مناطق را اقدامی مؤثر در شناخت مخاطرات، پیشگیری از حوادث و افزایش توان مقابله درصورت وقوع حادثه خواند.

به گزارش همشهری، محمد هادی ایازی در آخرین دوره آموزش مدیریت بحران از مجموعه دوره کوثر، که با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران مناطق یک،7، 12، 16 و 20 در مجموعه فرهنگی امام خمینی تهران برگزار شد، در سخنانی به عنصر غافلگیری حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: حادثه هر ساعت و هر روز ممکن است، رخ دهد ، بنابراین اعضای ستادهای مدیریت بحران تمامی مناطق تهران که مجموعه‌ای از مدیران نهادهای مدیریت شهری از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، شرکت‌های آب، برق، گاز، مخابرات، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، دانشگاه علوم پزشکی و شهردار و معاونان هر منطقه را تشکیل می‌دهند، باید حداقل هر ماه یک‌بار در نشست مشترک، شرکت و مسائل و مخاطرات موجود منطقه خویش و راه‌های پیشگیری از بروز حوادث را بررسی کنند.

وی افزود: نشست دوره‌ای اعضای ستادهای مدیریت بحران مناطق از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که فرصتی است تا نهادهای عضو این ستاد به طرح نقاط بحران خیز و ارزیابی مخاطرات و بحران‌های احتمالی بپردازند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و نتایج فعالیت خویش و مصوبات را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گزارش کنند.

ایازی گفت: این طرح باید با مشارکت فعال اعضای ستاد مدیریت بحران هر منطقه و براساس آموزش‌های ارائه شده در این دوره آموزشی تدوین و تنظیم و به‌صورت کتاب منتشر شود.

مازیار حسینی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در جمع شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی گفت: تمامی فعالیت نهادهای شهری باید با در نظر گرفتن و رعایت نکات ایمنی و کاهش خطرپذیری انجام شود.

وی برخورداری از تجهیزات رویارویی با حوادث و سوانح را ضروری اماکافی ندانست و گفت: تمامی سازمان‌ها و نهادهای مدیریت شهری باید در حوزه فعالیت خویش از طرح مدیریت بحران برخوردار باشند و این طرح را برای آگاهی سایر اعضا و تصویب به ستاد مدیریت بحران منطقه ارائه کنند.

در واقع انتظار از ستادهای مدیریت بحران مناطق، ترسیم اعمال مدیریت کاهش خطرپذیری
در هر منطقه است.

پیشگیری ازحوادث

به گفته محمد هادی ایازی، تهیه طرح مدیریت بحران مناطق، اقدامی مؤثر در شناخت مخاطرات، پیشگیری از حوادث و افزایش توان مقابله درصورت وقوع حادثه است و با ایجاد سازمان مدیریت بحران در کشور و نیز ایجاد این ساختار در تمامی استان‌ها، موضوع حوادث و سوانح طبیعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کد خبر 57803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز