پس از آشوب طرفداران رئیس جمهوری آمریکا در کنگره، کابینه دانلد ترامپ در تدارک برکناری اوست.

ترامپ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعال‌سازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا جهت برکنار کردن او از قدرت هستند، شنیده می‌شود.

مطابق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، چنانچه معاون ریاست جمهوری و اعضای کابینه تشخیص دهند رئیس جمهوری به لحاظ جسمی یا روانی دیگر قادر به هدایت امور نیست، می‌توانند با استناد به این متمم، امور را به معاون بسپرند.

این همان متممی است که سال ۲۰۱۶ پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، جمعی از روانپزشکان در نامه‌ای با نامناسب خواندن ترامپ برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری استفاده از آن را خاطر نشان شدند.

ساعاتی پیش همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا برای معرفی بایدن به عنوان رییس جمهوری منتخب این کشور، ترامپ که هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته با برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش زمینه آشوب در اطراف کنگره آمریکا را فراهم کرد. اوباش پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظت وارد ساختمان اصلی کنگره شدند.

در این وقایع که چند ساعت به طول انجامید یک زن به ضرب گلوله پلیس کشته شد و تعدادی زخمی شدند. آشوب کنگره آمریکا پس از مداخله گارد ملی آمریکا فعلا فروکش کرده است.

کد خبر 578024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha