طرح پیک کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با هدف ارتقای سرانه دسترسی علاقه‌مندان به کتاب اجرا می‌شود.

پيك  كتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: هم اکنون ۸۱ باب کتابخانه عمومی در سطح استان کردستان فعال هستند که از این تعداد ۵۱ باب نهادی و مابقی مشارکتی است.

محمد مخدومی اظهار کرد:مشکل دسترسی مخاطبان به کتاب از جمله دغدغه‌هایی است که همواره از سوی شهروندان مطرح می‌شد و به دلیل محدودیت‌های مالی در تهیه منابع کتابخانه‌ای این دغدغه همچنان باقی مانده بود.

وی اضافه کرد:  در مرحله اول از اجرای این طرح، ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های مختلف استان مشخص شده و علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.

مخدومی خاطرنشان کرد: شیوه کار به این صورت است که علاقه‌مندان در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه با کتابخانه در شهرستان متبوع خود تماس می‌گیرند و کتاب مورد نظر را سفارش می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: پس از تائید و ثبت سفارش توسط کتابداران، کتاب مورد نظر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و در محدوده زمانی ۹ صبح تا ۱۲ ظهر توسط پیک کتاب و به آدرس اعلام شده توسط متقاضی ارسال می‌شود.

وی گفت: اعضای کتابخانه‌ها برای جستجوی کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه کتاب به آدرس www.samanpl.ir منابع مورد نظر را جستجو کنند.

مخدومی اضافه کرد: طرح مذکور در ۱۰ کتابخانه عمومی شهید مطهری و شهید برهان عالی سنندج، کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) بانه، کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره، کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز، کتابخانه عمومی شهید مدرس قروه، کتابخانه عمومی شهید نعمتی کامیاران، کتابخانه عمومی شهدای ۲۳ تیر مریوان، کتابخانه عمومی شهید دکتر مجید شهریاری دهگلان و کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی بیجار اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: علاقمندان برای سفارش کتاب در کتابخانه عمومی شهید مطهری سنندج با شماره ۳۳۲۸۵۵۲۱، کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج با شماره ۳۳۷۸۴۰۴۳، کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) بانه با شماره ۳۴۲۶۰۵۰۰ و کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی بیجار با شماره ۳۸۲۲۰۵۶۶ تماس بگیرند.

مخدومی اظهار کرد: همچنین سفارش کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز در تماس با شماره ۳۶۲۲۷۷۳۲، کتابخانه عمومی شهید مدرس قروه با شماره ۳۵۲۲۴۱۵۰، کتابخانه عمومی شهید نعمتی کامیاران با شماره ۳۵۵۲۲۸۳۰، کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره با شماره ۳۸۷۲۵۸۹۰، کتابخانه عمومی ۲۳ تیر مریوان با شماره ۳۴۵۹۴۹۳۵ و کتابخانه عمومی شهید دکتر مجید شهریاری دهگلان با شماره ۳۵۱۲۳۳۶۶ امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: در صورتی که اجرای آزمایشی این طرح با موفقیت همراه باشد و استقبال شهروندان را به همراه داشته باشد در سایر کتابخانه‌های عمومی استان نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 577919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha