مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از عملیات جستجو برای یافتن ۵ مفقودی زرین‌کوه دماوند خبر داد و گفت: شب گذشته این افراد در کنار رودخانه دیده شده‌اند و امیدواریم امروز عملیات جستجو منجر به یافتن آنها شود.

حوادث - کوهنوردی - کوهنوردان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در پی اعلام خبر مفقود شدن ۵ نفر در زرین‌کوه دماوند در روز سه‌شنبه ۱۶ دی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، ۲ تیم جستجو و نجات شامل نجاتگران هلال‌احمر به همراه عوامل انتظامی به محل حادثه اعزام شدند. فرماندار دماوند هم از ساعات اولیه بامداد امروز در ارتفاعات مذکور برای ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاهی حین عملیات جستجوی نیروهای نجاتگر حضور پیدا کرده است.

درجاتی گفت: این ۵ نفر علیرغم ابلاغ و انتشار منع صعود و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات رفته‌اند و هیأت کوهنوردی هم از هویت آنها و عضویت در تیم های کوهنوردی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

درجاتی با اشاره به اینکه احتمال سقوط بهمن در برخی ارتفاعات وجود دارد، از علاقه‌مندان به کوهنوردی خواست در چنین ایامی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

او تاکید کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، علاقه‌مندان باید برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای در این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

 مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: با وجود حضور میدانی مسئولان بومی در کنار نیروهای تخصصی در عملیات امداد، نجات و جستجو در محل حادثه و بسیج امکانات و تلاش بی دریغ منابع انسانی نجاتگر در انباشت بیش از یک‌متری برف و سرما، تا این ساعت هنوز هیچ یک از مفقودین پیدا نشده اند اما خوشبختانه نوید دیده‌شدن آنها در کنار رودخانه داده شده است.

درجاتی افزود: این افراد بعد از استقرار در کنار رودخانه و روشن کردن آتش، به علت سقوط بهمن سنگین نتواسته‌اند از مسیر رفت خود برگردند که طی هماهنگی هلال احمر شهرستان دماوند با واحد امداد هوایی هلال احمر و پرواز یک فروند بالگرد، احتمال برگرداندن آنها وجود دارد.

  • عملیات با کندی ادامه دارد

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند نیز در این رابطه گفت: به دلیل شرایط خاص و کوهستانی بودن منطقه عملیات نجات ۵ کوهنورد گرفتارشده در زرین‌کوه با کندی ادامه دارد.

مهدی حیدری اظهار داشت: از ساعت ۱:۰۰ بامداد روز چهارشنبه به منظور ارزیابی و مدیریت عملیات امداد و نجات در منطقه زرین‌کوه و محدوده دریاچه تار همراه با تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور یافتم.

وی ادامه داد: شب گذشته در پی اعلام حادثه از سوی مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند مبنی بر مفقودی ۵ نفر در محدوده زرین‌کوه، بلافاصله ۲ تیم جست‌وجو و نجات در کوهستان به محل اعزام شدند.

فرماندار دماوند بیان داشت: در این عملیات که همچنان ادامه دارد، عوامل فرمانداری شهرستان دماوند، نیروهای جمعیت هلال احمر، عوامل انتظامی و نیروهای راهداری حضور دارند.

کد خبر 577872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha