دانش‌آموزان تنها مدرسه کوهمره نودان در شهرستان کوه‌چنار فارس از تحصیل آنلاین محرومند و بعد از اینکه از برخی مسئولان ناامید شده‌اند، حالا از خیران می‌خواهند به آنها کمک کنند.

دانش آموزان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مدرسه شهید یزدانپرست روستای تنگ شیب تنها مدرسه عشایری بخش کوهمره نودان در شهرستان که چنار استان فارس است که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

نبود امکانات اولیه بهداشتی که پیش از این به آن پرداخته شده بود با حمایت خیرین، فرمانداری و متولیان تا حدودی برطرف شده اما همچنان دانش آموزان این مدرسه به دلیل نبود امکانات سخت افزاری امکان استفاده از سیستم آنلاین آموزشی را ندارند.

کریم ایزدی، فعال فرهنگی و رسانه‌ای با بیان اینکه این مدرسه عشایری همچنان دچار مشکلات آموزش آنلاین است، گفت: ۱۴ دانش آموز این مدرسه در پایه‌های مختلف ابتدایی در یک کلاس درس می‌خوانند.

وی با اشاره به فعالیت معلم مدرسه به‌صورت حضوری در کلاس افزود: انصاری معلم دلسوز این مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش عشایری و با قبول مسئولیت همچنان کلاس را برگزار می‌کند.

این فعال فرهنگی با اشاره به مشکلات این دانش آموزان بیان کرد: نداشتن امکانات مالی برای تهیه تبلت باعث شده تا این دانش آموزان در کلاس درس حاضر شوند و کمک‌هایی که در خصوص تأمین ماسک و پک بهداشتی از سوی مهندس نوذری و سایر خیرین صورت گرفته بود به دلیل مصرفی بودن ماسک نیاز به تأمین مجدد دارد.

ایزدی با بیان اینکه تحصیل این دانش آموزان تنها به مدد معلم و مدیر این مدرسه ادامه دارد، افزود: اگر این همت و دلسوزی نبود این دانش آموزان چاره‌ای جز خانه نشینی نداشتند و با توجه به شرایط دشوار کرونا تهیه تبلت و یا سخت افزار مناسب جهت ادامه تحصیل این کودکان امری ضروری است.

حالا دانش آموزان این مدرسه از خیران تقاضا دارند تبلت مورد نیاز آنها را تأمین کنند تا در این روزهای کرونایی آنها نیز از آمزش غیر حضوری بهره ببرند.

تهیه تبلت بر عهده آموزش و پرورش نیست

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس در خصوص تهیه تبلت برای دانش آموزان محروم گفت: تهیه تبلت در اختیار آموزش و پرورش نیست هرچند در مهر ماه با برپایی جشن شور عاطفه‌ها با همکاری کمیته امداد حدود ۶۷۰۰ تبلت تهیه شد که توسط کمیته امداد در مناطق محروم توزیع شده است.

حمید شعبانی افزود: ملاک آموزش برنامه‌های آموزشی شبکه‌های صدا و سیماست که به‌صورت سراسری قابل دسترسی است، در مدت اخیر تعداد زیادی تبلت و گوشی تلفن همراه توسط معلمان، خیرین و ارگان‌های مختلف تهیه شده که به مناطق محروم اختصاص یافته اما به دلیل تعدد دانش آموزان مسلماً این تعداد جوابگوی نیاز آموزشی ما نیست.

وی افزود: راهکارهای آموزشی دیگری همانند تهیه درس نامه یا برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق مورد تأیید ستاد ملی کرونا در حال انجام است

شعبانی با اشاره به قرار گرفتن استان فارس به عنوان استان هدف در طرح وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: به دلیل تعدد دانش آموزان مقرر شده تا مدارسی به عنوان پایلوت انتخاب و از طریق جمع آوری کمک‌های استانی همچنین اختصاص سهمیه استان‌های با نیاز کمتر، توجه بیشتری به دانش آموزان استان فارس شود.

کد خبر 577863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha