مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

۵ هزار سکه تقلبی طلا در شهرستان خمین استان مرکزی از باند کلاهبرداری کشف و ضبط شد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با اعلام شکایت‌هایی از فروش اشیای عتیقه و سکه‌های قدیمی در برخی از شهرستان‌های استان، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی ماموران پلیس استان مرکزی پیگیری و در دستور کار قرار گرفت. در تحقیقات انجام شده از سوی مال‌باختگان مشخص شد پیامک‌هایی که به ظاهر از سوی فردی کم‌سواد مبنی بر پیدا کردن شماری سکه طلا برای آن‌ها ارسال شده با هدف کسب سود مبالغی در قبال دریافت سکه واریز شده که پس از معامله سکه‌ها تقلبی از اب درامده است.

 با توجه به سرنخ‌هایی که در مراحل رسیدگی به این پرونده‌ها به دست آمد، سرانجام اطلاعاتی از یک باند کلاهبرداری و حضور آنان در شهرستان خمین به دست آمد. در یک برنامه‌ریزی عملیاتی، سه نفر از اعضای این باند با ۲ دستگاه خودروی سواری در مسیرهای ارتباطی شهرستان خمین شناسایی و در عملیات مشترک پلیس آگاهی استان و ماموران انتظامی شهرستان خمین دستگیر شدند و در بازرسی از خودروی آنان ۱۰ کیلوگرم سکه‌های تقلبی و چندین دستگاه تلفن همراه که برای اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کردند، کشف شد.

 همچنین در بررسی تخصصی کارشناسان پلیس، مشخص شد که این افراد با ۲۵۰ نفر برای  فروش سکه‌های تقلبی در سراسر کشور تماس گرفته بودند و در پیگیری‌های پلیس، ۱۵ نفر از این افراد که در حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند.تمامی مبالغ کلاهبرداری شده از مال‌باختگان مسترد شده است و اعضای این باند با تشکیل پرونده به مقام‌های قضایی شدند.

کد خبر 577750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha