سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

پانصد و نود و ششمین شب از شب‌های بخارا به مناسبت انتشار ویراست جدید کتاب «سفرنامه ناصرخسرو» از سوی انتشارات علمی و فرهنگی به بحث درباره این کتاب اختصاص یافته است.

شب ناصر خسرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، هزار سال از سفرنامه ناصرخسرو می‌گذرد و این کتاب همچنان مورد بحث جامعه‌شناسان، دین‌شناسان و سفرنامه‌نویسان دنیا است. سالی نیست که چندین مقاله و کتاب به فارسی و دیگر زبان‌های زنده جهان درباره ناصرخسرو و این سفرنامه منتشر نشود.

محمدرضا توکلی صابری که شیفتگان و پژوهشگران جدی سفرنامه ناصرخسرو با دیدگاه‌های او آشنا هستند، یکبار در طی چند سال مسیر سفر ناصرخسرو را طی کرد که حاصلش دو جلد کتاب «سفر برگذشتنی» است که انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است.

در شبی که با همکاری انتشارات علمی و فرهنگی و مجله بخارا به مناسبت ویراست جدید سفرنامه ناصرخسرو برگزار می‌شود، سخنرانان و او درباره ویژگی‌های ویراست جدید سخنرانی خواهند کرد.

مراسم شب «ناصرخسرو و سفرنامه» به صورت مجازی در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه شانزدهم دی‌ماه با سخنرانی: محمدرضا توکلی صابری، سیدمحمد عمادی حائری، بهرام پروین گنابادی، پژند سلیمانی، نادره رضایی و علی دهباشی انجام خواهد یافت.

کد خبر 577746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha