راه‌اندازی مرکز کارآفرینی صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز و بازار بزرگ صنایع دستی با معماری دوره زندیه در قلب بافت تاریخی این کلانشهر در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک محقق می‌شود.

فرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهردار شیراز در مراسم اعطای گواهینامه‌ ۲۷ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی گفت: شهرداری شیراز با راه‌اندازی کارگروه میراث معنوی شیراز و دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی تلاش کرده تا با توسعه زیرساخت‌های لازم آموزشی در مسیر احیا و ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی در حال فراموشی یا کمتر شناخته شده، گام های موثری بردارد. 

حیدر اسکندرپور افزود: به منظور رونق اقتصاد هنر در این عرصه ایجاد بازارها و کارگاه‌های دائمی صنایع دستی به عنوان یک اولویت در برنامه‌ها و بودجه لحاظ می‌شود. شش کتاب و پنج مستند در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز تولید خواهد شد که در هفته شیراز سال ۱۴۰۰ رونمایی می‌شود. صنایع دستی با ایجاد پیوند میان اندیشه، روح و هنر آدمیان، دل را صیقل داده و اندیشه را به مسیر کمال رهنمون می‌کند.

شهردار شیراز گفت: همه می دانند شیراز با نام یک هنر شناخته نمی شود و همین امر موجب شده که شورای جهانی صنایع دستی در اقدامی شایسته شیراز را شهری جهانی در این عرصه معرفی کند، شهری که با ۸۰ رشته هنری پیش قراول اقتصاد هنر نیز خواهد بود.

مراسم اعلام رسمی و اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی با حضور استانداران و شهرداران شهرهای ملی صنایع دستی، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل سالن آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

در این نشست، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لوح دبیرخانه ثبت جهانی شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی را به شهردار شیراز اهدا کرد. در این آیین که با حضور استاندار فارس برگزار شد، عنوان شهر ملی دست بافته‌های عشایری به فیروزآباد اهدا شد.

کد خبر 577702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha