بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات پاکسازی آلاینده‌های نفتی جاری در سطح زمین در منطقه میانکوه به پایان رسیده اما چالش خاک آلوده و قیرهای چسبیده به سنگ‌ها همچنان پابرجاست.

پاکسازی نفت پراکنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امامداد شهبازی اظهار کرد: با تجهیز ۱۲ کامیون نفت‌کش و تعداد قابل توجهی کارگر پس از حدود ۲۰ روز تلاش، عملیات پاکسازی نفت‌های جاری در سطح زمین به طول ۶ کیلومتر انجام شد.

وی ادامه داد: با این وجود در برخی مناطق سخت‌گذر و کوهستانی بخشی از نفت به درون خاک نفوذ کرده و آلاینده‌ها به شکل قیر به سنگ‌های در طول مسیر چسبیده است.

به گفته شهبازی، اگرچه بخشی از خاک‌های آلوده منطقه نیز خاکبرداری شده است، اما از آنجا که نفت به درون لایه‌های خاک نفوذ کرده، پاکسازی آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و تبعات آن در بلندمدت خود را نشان می‌دهد.

بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای پاکسازی قیر چسبیده به سنگ‌ها منتظر هستیم تا با بارش باران این قیرها شسته شده و در پایین دست با کامیون‌های نفت‌کش جمع‌آوری شود.

شهبازی با بیان اینکه هنوز منابع آب شرب منطقه میانکوه آلوده به نفت نشده است، افزود: این در حالی است که آزمایش‌های جدیدی که از چشمه سرخون انجام شده نشان می‌دهد آلودگی نفتی در این چشمه افزایش یافته است و نفوذ نفت در خاک و سفره‌های آب زیرزمینی به تدریج خود را نشان می‌دهد.

شهبازی رسیدگی به مشکلات و خسارت‌های وارد شده به مردم منطقه را خواستار شد و گفت: برخی مردم عنوان می‌کنند که با حادثه آتش‌سوزی و دود ناشی از آن تعدادی از دام‌های آنها تلف شده است و کارشناسان دامپزشکی در حال بررسی موضوع هستند، با این وجود انتظار می‌رود رسیدگی به این امور سریع‌تر انجام گیرد.

کد خبر 577697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha