درست ۲۴ ساعت پس از توقیف نفتکش کره‌ای در آب‌های خلیج فارس، نیروهای ویژه مبارزه با دزدان دریایی کره جنوبی به نزدیک تنگه هرمز رسیدند.

توقيف نفتكش كره‌اي در آب‌هاي ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هر چند کره جنوبی گروهی از نیروهای ویژه خود را به سمت آب‌های ایران اعزام کرده اما بسیار بعید است برای آزاد کردن نفتکش توقیف‌شده و ملوانان روی عرشه آن دست به اقدام نظامی بزند. نفتکش هانکوک چمی که صبح روز دوشنبه ۱۵ دی در آب‌های خلیج فارس ایران توقیف شده، ۲۰ ملوان و خدمه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته در آب‌های ساحلی ایران پهلو گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هویت حاضران در عرشه هانکوک چمی را چنین معرفی کرده است: پنج ملوان از کره جنوبی، ۱۱ نفر از میانمار، دو نفر از اندونزی و دو ملوان ویتنامی. بو سیونگ-چان، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد ماموریت نیروهای ویژه مقابله با دزدان دریایی که به حوالی تنگه راهبردی هرمز در آب‌های ایران رسیده‌اند، اطمینان یافتن از تامین جانی ملوانان کره‌ای است.

مالک نفتکش کره‌ای گفته است نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سمت کشتی حمله و آن را وادار به تغییر دادن مسیر به سواحل ایران کرده‌اند؛ روایتی که تناقضی اساسی با گزارش مقام‌های رسمی ایران دارد. نیروی دریایی سپاه روز گذشته اعلام کرد نفتکش کره‌ای بدون توجه به آیین‌نامه‌های بین‌المللی در حال آلوده کرده آب‌های ایران بوده و به هشدارها هم بی‌توجهی کرده است.

خانم کانگ کیونگ-وها بدون اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اقدام ایران برای فشار آرودن بر سئول برای آزاد کردن میلیاردها دلار پول بلوکه‌شده تهران گفت که اولویت دولت کره جنوبی اطمینان یافتن از سلامتی و تامین جانی خدمه و ملوانان است. این در حالی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه در ایران از عصر روز دوشنبه پس از انتشار خبر توقیف نفتکش کره‌ای، آن را اقدامی درست در راستای تامین منافع ایران و بازگرداندن پول‌های بلوکه‌شده دانستند.

کد خبر 577693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha