نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند نفتکش را که با پرچم کره جنوبی از مبدا بندر الجبیل در شرق عربستان به مقصد کره در حال حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی دریایی نزدیک آب‌های ایران توقیف کرد.

توقیف نفتکش کره جنوبی در خلیج فارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اطلاعیه نیروی دریایی سپاه، این شناور پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی شدن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی خواهد شد. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم دادستانی استان هرمزگان در ساعت ۱۰ صبح دوشنبه پانزدهم دی‌ماه انجام شده است.

این کشتی ساخت کشور ژاپن و مخصوص حمل فرآورده‌های نفتی و زمان توقیف حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن محموله اتانول بوده است. کشتی کره‌ای که آخرین نام ثبت‌شده برای آن Hankuk Chemi است، با پرچم کره جنوبی از مبدا بندر جبیل در شرق عربستان به سوی بندر الفجیره امارات در حال حرکت بوده است.

محموله این کشتی بیش از ۷ هزار تن اتانول تولیدی پالایشگاه‌های عربستان بوده و به ادعای برخی منابع سعودی، محموله آن به مقصد کشور کره جنوبی روی عرشه فروخته شده و دیگر به عربستان ارتباط ندارد. قرار بود کشتی کره‌ای ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز به بندر الفجیره برسد ‌و رسیده به سوی کره جنوبی روانه شود که در آب‌های ایران به دلیل ایجاد آلودگی دریایی توقیف می‌شود.

این دومین کشتی خارجی است که به دلیل نقض آیین‌نامه‌های زیست‌محیطی در آب‌های ایران توقیف شده است. عصر جمعه ۲۸ تیر ۹۸ نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات دریایی به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف و پس از دو ماه رها شد.

کد خبر 577628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha