همشهری آنلاین: سرپرست دادسرای کارکنان دولت، در باره لغو امتیاز روزنامه تهران امروز، دانشگاه آزاد، احضار چند تن از نمایندگان مجلس و یکی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی توضیح داد.

رضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده یکی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی اظهار کرد: پرونده در شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت در خصوص مسایل مالی وی در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه کارشناس، میزان پولی که از سوی وی مورد تخلف احتمالی واقع شده را بررسی می‌کند گفت: در این شعبه از دادسرا دو اتهام مربوط به مسایل مالی و اخلاقی وی در حال بررسی است و اتهامات خاص اخلاقی در دادگاه کیفری رسیدگی می‌شود.

سرپرست دادسرای کارکنان دولت با اشاره به انجام حسابرسی‌های مالی و کارشناسی جهت تعیین خسارت مالی وارده از سوی متهم این پرونده گفت: ابتدا پرونده وی در دادسرا رسیدگی می‌شود، اگر جرمی از سوی وی واقع شده باشد بازپرس، وی را دعوت کرده و تحقیقات را شروع می‌کنند و اگر جرمی اتفاق نیفتاده باشد با او کار ندارند و در صورت وقوع جرم، بازپرس قرار مجرمیت را صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.
جعفری افزود: وی در حال حاضر با ضامن و قرار وثیقه سنگین آزاد است تا تحقیقات مقدماتی کامل شود؛ سپس احضار و بر اساس تحقیقات به عمل آمده با او برخورد می‌شود.

 حادثه ریزش ساختمان در سعادت‌آباد

سرپرست دادسرای کارکنان دولت در ادامه درباره آخرین وضعیت پرونده ریزش ساختمان در سعادت‌آباد با اشاره به اینکه تعدادی از افراد احضار و شش نفر بازداشت شدند گفت: برخی از اولیای دم هنوز شکایت نکردند و طبق قانون گواهی انحصار وراثت را برای طرح شکایتشان نیاوردند.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی برای تکمیل پرونده و اعلام نظر احضار شدند گفت: هر کس در این حادثه متضرر یا به او خسارت وارد شده است باید با دلیل و مدرک، مطالبه خسارت کند تا دادگاه در این زمینه تصمیم بگیرد.

جعفری درباره احضار افراد در راستای رسیدگی به پرونده افزود: قبل از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، احضار ممنوع است و قاضی باید دلایل، تحقیقات، بازجویی‌ها، نظریه کارشناس و نظریه شاکی را بررسی و مطالعه کند سپس جهت تکمیل تحقیقات، افراد لازم را احضار کند.

اتهامات علیه نمایندگان مجلس

سرپرست دادسرای کارکنان دولت در ادامه درباره احضار حدود هشت تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دادسرا گفت: بیشتر جرایم و اتهامات علیه نمایندگان مجلس مربوط به مرحله تخلفات تبلیغاتی است و از آنجایی که حرمت افراد باید حفظ شود در این خصوص اطلاع‌رسانی پررنگی نیاز نیست.

وی با بیان اینکه این دسته از افراد جرایم شدید، مهم، سنگین و مطبوعاتی ندارند گفت: از آنجا که جرایم آنها ساده است، بازپرس آنها را دعوت می‌کند سپس رسیدگی می‌شود و در صورت نیاز تا روز محاکمه کفیل می‌آورند.

جعفری بیان کرد: هیچ کدام از پرونده مربوط به نمایندگان مجلس به دادگاه نرفته است و در شعب این دادسرا در حال بررسی است.

تحقیقات در پرونده دو نماینده مجلس

وی درباره پرونده دو نماینده بازداشت‌ شده که در حال حاضر با سپردن وثیقه آزاد هستند  گفت: تحقیقات در شعبه در حال انجام است و بازپرس در صورت لزوم شاهد، شاکی را دعوت می‌کند و جهت انجام تحقیقات محلی به دادسرای شهرستان مربوطه نیابت قضایی داده می‌شود.

کسی در پرونده دانشگاه آزاد بازداشت نشده است

سرپرست دادسرای کارکنان دولت درباره پرونده دانشگاه آزاد نیز گفت: این پرونده که تعدادی از افراد از دانشگاه آزاد و در بخش دیگر دانشگاه آزاد از برخی افراد شکایت کرده در جریان رسیدگی است و تاکنون افرادی جهت تکمیل تحقیقات احضار شدند اما کسی دستگیر یا بازداشت نشده است.

پرونده تهران امروز، به نتیجه نهایی نرسیده است

جعفری همچنین درباره پرونده روزنامه لغو امتیاز شده "تهران امروز" گفت: لغو امتیاز با شکایت هیات نظارت بر مطبوعات توسط وزارت ارشاد انجام شده است.

وی گفت: در زمان تاسیس روزنامه از آنها تعهد می‌گیرند که مطالبی برخلاف حقیقت و علیه اشخاص و افراد ننویسند و اگر به این تعهد طبق آیین‌نامه عمل نکرده و خلف وعده کنند، هیات نظارت بر مطبوعات می‌تواند این روزنامه را جهت تحقیقات بعدی تعطیل کند.

جعفری با بیان اینکه هنوز این پرونده به نتیجه نهایی نرسیده و بازپرس تصمیمی اتخاذ نکرده است افزود: طبق شکایت هیات نظارت بر مطبوعات اتهام این روزنامه افترا و نشر اکاذیب است و پرونده در شعبه دوم دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

کد خبر 57768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز