گروه اقتصادی: دادستانی آمادگی لازم برای پیگیری تخلفات انبوه‌سازی مسکن و تامین حقوق زیان‌دیدگان این طرح‌ها را دارد.

قربانعلی دری نجف‌آبادی در بازدید از مؤسسه همشهری در پاسخ به خبرنگار ما  درباره چگونگی تامین حقوق شهروندانی که تحت فشار برخی شرکت‌های انبوه‌ساز قرار گرفته‌اند، با بیان مطلب فوق، گفت: دادستانی  هم  به پیمانکاران و شرکت‌های انبوه‌ساز تذکر می‌دهد که نسبت به تامین حقوق شهروندان طبق قرارداد و تعهدات مربوطه و رعایت امانت اقدام  کنند و هم از شهروندان می‌خواهد که در معاملات با دقت وارد شوند.

دادستان کل کشور همچنین از شاکیان و زیان‌دیدگان طرح‌های انبوه‌سازی خواست برای حل مشکل و جبران زیان به دادگاه‌های صالحه شکایت کنند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به موارد مشابه در گذشته و مفتوح بودن برخی پرونده‌ها در دستگاه قضائی افزود: تنها راه رسیدگی به شاکیان طرح‌های انبوه‌سازی، طرح شکایت در دادگاه است و تا زمانی‌که طرح شکایتی صورت نگیرد دستگاه قضائی نمی‌تواند مداخله کند. 

وی در عین حال افزود: برای اینکه تجربه برخی مسائل مانند ارکیده تکرار نشود شهروندان محترم در هر نوع قرارداد، کلیه جوانب فنی، کیفی، زمانی، حقوقی و دیگر شرایط مربوطه را رعایت و با اسناد قابل اعتماد، تحریر و امضا کنند تا اشتباهات و سوء‌استفاده‌های گذشته تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار ما، به‌دلیل فقدان نظام قانونی مشخص، بسیاری از شهروندانی که در سال‌های گذشته اقدام به انعقاد قرارداد با برخی شرکت‌های انبوه‌سازی در تهران و شهرک‌های اطراف تهران کرده‌اند هم‌ اکنون با فشار مضاعف این شرکت‌ها روبه‌رو شده‌اند.

این در حالی است که با وجود گذشتن چندین سال از زمان پایان تعهد، این شرکت‌ها با هدف سوءاستفاده از شرایط بازار مسکن و سودجویی، شرایط سنگین و جدیدی را به شهروندان تحمیل کرده‌اند و نابسامانی بازار و افزایش قیمت مسکن را با تاخیر در اجرای قرارداد و ایجاد تقاضای انباشته موجب شده‌اند که این شرایط مداخله نهادهای تصمیم‌گیر، مجری و نهادهای قضائی را برای تامین حقوق شهروندان زیان‌دیده ضروری ساخته است.

کد خبر 55565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز