بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور برای مهار شیوع کرونا وارد سخت‌ترین محدودیت سراسری از اسفند گذشته تاکنون می‌شود.

Boris Johnson

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بر اساس محدودیت‌های جدید برای دست کم شش هفته مدارس بسته می‌شوند و مردم یک بار در روز اجازه ترک کردن خانه برای ورزش کردن را دارند.

این محدودیت‌های جدید در هنگامی اعلام می‌شود که شمار افراد دچار کووید-۱۹ بستری شده در بیمارستان‌ها به میزان‌های بی‌سابقه‌ای بالا رفته است.

بوریس جانسون گفت همه دانش‌آموزان تا میان‌ترم فوریه (بهمن) آموزش از راه دور خواهند داشت و از همه فروشگاه‌های غیرضروری خواسته خواهد شد کسب‌وکارشان را تعطیل کنند.

بر اساس مقررات سومین قرنطینه سراسری در انگلستان، به مردم دستور داده خواهد شد تا دست کم ۱۵ فوریه (۲۷ بهمن) در خانه بمانند و توصیه خواهد شد تا تنها یک بار در روز برای ورزش کردن از خانه خارج شوند.

انتظار می‌روند نمایندگان پارلمان انگلیس روز چهارشنبه این اقدامات جدید را به قانون تبدیل کنند، گرچه به صاحبان کسب‌وکارها توصیه خواهد شد از دوشنبه شب فروشگاه‌هایشان را تعطیل کنند.

مردم در سراسر انگلیس باید فقط برای خرید غذا و دارو و نیز  برای کار کردن از خانه خارج شوند ( فقط در صورتی که کار کردن از خانه برایشان ناممکن باشد).

سایر دلایل ترک خانه به جستجوی مراقبت پزشکی، فراز از تهدید آسیب دیدن یا فراهم آوردن مراقبت‌های ضروری محدود می‌شود.

همه فروشگاه‌های غیرضروری و مکان‌های پذیرایی باید بسته بمانند یا اگر قبلا بسته نشده‌اند، کار خود را تعطیل کنند. رستوران‌ها و مکان‌های مشابه می‌تواند تحویل غذا یا سروی غذای بیرون‌بر را انجام دهند.

مکان‌های عبادت می‌توانند باز بمانند و اجازه عبادت جمعی داده می‌شود به شرطی که فاصله‌گیری جسمی رعایت شود. زمین‌های بازی باز خواهند بود، اما استادیوم‌های ورزشی، زمین‌های تنیس و گلف باید بسته شوند. اجازه ورزش‌های تیمی در فضای بیرون داده نخواهد شد، اما ورزش‌های حرفه‌ای مانند لیگ دسته‌ اول فوتبال ممکن است ادامه یابد.

کد خبر 577633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha