جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فداکاری‌های و خدمات شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما در دفاع از مستضعفین و مظلومان جهان مسئولیت داریم.

سدار حجازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: ما در دفاع از مستضعفین و مظلومان جهان مسئولیت داریم، منطقه ما رنج های زیادی از استکبار جهانی کشید و کشور ما نیز سال های طولانی از ظلم کشورهای بیگانه رنج برد.

وی گفت: نیروی قدس سپاه پس از اینکه شهید سلیمانی مسئولیت آن را برعهده گرفت گامی بزرگ به سمت جلو برداشت و از نظر کمی و کیفی پیشرفت‌های بسیار کرد. شهید سلیمانی شخصیتی فعال، راهبردی و جهادگر بود و همیشه خود را در معرض خطر قرار می داد. اقدامات دشمن در منطقه از جمله اشغال عراق و افغانستان، حمایت از داعش و انجام جنایت‌های ضدبشری در فلسطین در پیشرفت و گسترش نیروی قدس تاثیر داشت.

سردار حجازی گفت: شهید سلیمانی تنها شخصیت نظامی ایران است که به مدت ۴۰ سال در تمامی جبهه ها و در خط مقدم قرار داشت. شهید سلیمانی هیچ گاه از جبهه ها دور نشد. اگر وضعیت گروه های فلسطینی در زمانی که شهید سلیمانی مسئولیت نیرو را بر عهده گرفت با وضعیت کنونی آن ها مقایسه کنیم خواهیم دید که آن ها به جز سنگ چیزی در اختیار نداشتند. ما در حمایت از فلسطین جدی هستیم و به حمایت های خود ادامه می دهیم، این مساله بر همه ما به ویژه نیروی قدس سپاه واجب است. رژیم صهیونیستی امروز نمی تواند به راحتی به ملت فلسطین حمله ور شود زیرا می داند که در صورت حمله با پاسخ مواجه خواهد شد و باید بهای آن را بپردازد، ارتش اسرائیل از ترس پاسخ فلسطینی ها توان آغاز جنگ گسترده علیه نوار غزه را ندارد.

وی تاکید کرد: اسرائیلی که هر زمانی دلش می خواست وارد بیروت می شد همان اسرائیلی است که امروز از ترس ورود مجاهدین به سرزمین های اشغالی دیوارهای بلند می سازد. ما با تمام گروه های فلسطینی و تمام کسانی که به دنبال آزادسازی فلسطین هستند ارتباط داریم و از همه حمایت می کنیم. سردار قاآنی بارها تاکید کرد که ما راه سردار سلیمانی را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: حملاتی که دشمن مدعی است در میدانهای مختلف علیه ما انجام داده است، بیشتر آنها دروغ و ادعا است، حضور ما در سوریه دائما مستشاری و در سطح مربیان و اساتید برای آموزش و انتقال تجربه ها بوده است، ما اصلا پایگاهی در سوریه نداریم که آن مثلا ادعا کنند که پایگاه های ما را مورد هدف قرار دادند. وجود ما در سوریه کم تر از روس ها و تنها در سطوح بالا است. دشمن به خوبی می داند که اگر منجر به شهادت یک ایرانی شود ما بدون شک پاسخ خواهیم داد.

سردار حجازی تاکید کرد: برخی افراد در کشورهای امارات و بحرین و غیره گمان می کنند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای آنها امنیت می آورد، به آن ها می گوییم که آیا رژیم صهیونیستی توان تضمین امنیت خود را دارد تا بتواند از شما حمایت کند؟

وی گفت: هر اتفاقی که در جهان اسلامی رخ می‌دهد باعث می شود که اسرائیلی ها از ترس به لرزه درآیند، اسرائیلی ها چگونه می توانند امنیت دیگران را تامین کنند درحالی که توان ایجاد امنیت برای خود را ندارند؟ مسئولان اصلی در امارات و بحرین و دیگر کشورها میدانند که توجیهات آنان برای عادی سازی روابط با اسرائیل دروغ و نادرست است، حجم اقتصاد رژیم صهیونیستی چقدر است که مثلا بتواند به اقتصاد امارات کمک کند؟ عادی سازی روابط ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی ایران باشد، به این کشورها می گوییم که وجود اسرائیل در کشورهایتان برای شما امنیت نمی آورد بلکه امنیت شما را می گیرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: روابط میان شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله نزدیک، دوستانه و عمیق و بر اساس محبت و احترام بود. کافی است که گزارشات و تحلیل های کارشناسان اسرائیلی را دنبال کنیم تا عمق ترس و وحشت آن ها از موشک های مقاومت را ببینیم. تعداد موشک های حزب الله بیشتر از چیزی است که دشمن تصور می کند، مقاومت امروز امکانات بسیار خوبی دارد ‌و اگر دشمن هرگونه حماقتی مرتکب شود بی شک پشیمان خواهد شد.

سردار حجازی گفت: هر چیزی که عراق را تهدید کند ما را نیز تهدید می کند و چیزی که ما را تهدید کند برای عراق نیز تهدید است. آنهایی که از ورای دریاها آمدند باید از آن ها بپرسیم که در اینجا چکار می کنید؟ زمانی که داعش در عراق ظهور کرد کردها و دیگر طرف های عراقی از ما درخواست کمک کردند و ما با سعه صدر درخواست آنان را قبول کردیم. زمانی که مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان شبانه از ما درخواست کمک کرد قبل از اینکه صبح شود کمک های ما به فرودگاه اربیل رسید. درخواست کمک از سوی عراقی ها یک درخواست بجا و محق است، ما و ‌ملت عراق باوری واحد و روابط مشخصی داریم.

وی در ادامه گفت: زمانی که شهید سلیمانی با بشار اسد دیدار می کرد صحبت های زیادی داشت که به او بگوید و اطلاعات دقیقی به او می داد، جلسات شهید سلیمانی و بشار اسد عملی و نتیجه بخش بود، ادعاهای رسانه ای در رابطه با نقش و حضور ما در سوریه کاملا نادرست است، فعالیت و حضور ما در سوریه همانند گذشته تداوم دارد. جبهه سوریه همانند گذشته داغ نیست و دولت بر بسیاری از مناطق سیطره یافته بنابراین طبیعی است که ایران در آن جا حضور گسترده نداشته باشد. اگر نیاز باشد همانند گذشته از سوریه حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد. وی تاکید کرد: دیدارهایی میان سردار قاآنی و بشار اسد وجود دارد .

تا زمانی که آمریکایی ها و اروپایی ها از ائتلاف سعودی حمایت می کنند و به آن ها اسلحه می دهند، این امکان وجود دارد که آنها به تجاوز خود علیه یمن ادامه دهند. تا زمانی که سعودی ها هیچ دستاوردی از جنگ یمن نداشته باشند تا خود را از تنگنا خارج کنند پس به تجاوزهای خود ادامه خواهند داد. سعودی ها همچنان به دنبال تحقق اهداف خود هستند تا به جنگ یمن پایان دهند اما آن ها هنوز به دستاوردی نرسیده‌اند، سعودی ها اگر احساس کنند که حمایت های خارجی از آن ها کاهش یافته و یا متوقف می شود و یا اینکه مشکلات داخلی داشته باشند جنگ علیه یمن را طی چند ساعت متوقف خواهند کرد.

وی گفت: روابط میان شهید سلیمانی و ‌مقام‌معظم ‌رهبری خاص، متمایز وکم نظیر بود. نیروی قدس و فرمانده آن جایگاه خاصی نزد مقام معظم رهبری دارند و الطاف و توجه و ‌اهتمام ایشان برای ما و تمام نظام جمهوری اسلامی مستمر است.

سردار حجازی در ادامه گفت: ترامپ شخصا مسئولیت ترور سردار سلیمانی را برعهده گرفت و ‌اعلام‌ کرد که خودش دستور انجام آن عملیات را داده است. ما اطلاعاتی در رابطه با کسانی که در ترور سردار سلیمانی و محسن فخری زاده دست داشته اند به دست آوردیم اما اکنون مصلحتی در سخن گفتن در رابطه با این امر نمی بینیم. دشمن از مدت ها پیش و چه بسا بعد از شکست پروژه آمریکایی داعش در عراق برای ترور سردار سلیمانی برنامه ریزی کرده بود. آن ها می خواستند که ترامپ را در عراق قهرمان جلوه دهند اما شکست خوردند به همین دلیل تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفتند و این عملیات را انجام دادند.

سردار حجازی گفت: چندین بار با شهید عزیز ابومهدی المهندس دیدار کردم. شهید ابومهدی حقیقتا یک انسان نورانی و مجاهدی مخلص بود و ‌تمام ‌توان خود را در راه فعالیت های خود به کار می گرفت. به شهیدان سلیمانی و المهندس می گویم که همکاران و دوستان آن ها راهشان را ادامه خواهند داد و پرچم آن ها بر زمین نمی افتد. با آن ها عهد می بندیم که راهشان ادامه دارد و پرچمشان بر زمین نخواهد افتاد. دشمن بداند که سربازان و رزمندگان و مجاهدین زیاد هستند، آن ها قوی هستند و با صلابت به راه خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 577616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha