شکایت شهرداری شیراز از مجتمع ذوب‌آهن فارس سبب شد استانداری فارس برای حمایت از واحدهای تولیدی به ماجرا ورود کند.

كارخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، به نظر می‌رسد شهرداری شیراز نتوانسته آن طور که باید، شهرداران مناطق را در برخورد با سرمایه‌گذاران توجیه کند  و آنها را از رفتارهای دوگانه در حوزه مدیریت شهری باز دارد.

این نوع رفتار شهرداری این شائبه را قوت می‌بخشد که شهرداری شیراز قصد دارد به بهانه‌های واهی همچون‌ تخریب آسفالت معابر ورودی و خروجی شهر آن هم توسط تانکرهای آبرسان یک مجتمع صنعتی، اخذ عوارض از این واحدهای تولیدی که به عنوان شریان‌های اصلی اقتصاد استان شناخته می‌شوند، رسمیت ببخشد و مدیریت شهری را با این رفتارها زیر سوال ببرد که هیچ ‌گونه توجیهی ندارد.

مصداق بارز این ماجرا اقدام شهرداری منطقه ۷ شیراز  است که با طرح دعوی از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار در شعبه ۱۰ دادگاه عمومی شهرستان شیراز با ادعای تخریب آسفالت بلوارهای ولایت و خلیج فارس توسط تانکرهای آبرسان به مجتمع صنعتی در ادامه فعالیت این واحد تولیدی اختلال ایجاد کرده است.

به نحوی که حتی به پاراف استاندار فارس مبنی بر این که شهرداری شیراز چه دخالتی در مورد کارخانه‌ای که در شهرستان کوار واقع شده دارد نیز وقعی ننهاده و همچنان بر ادعای غیرمنطقی خود پافشاری می‌کند.

 این در حالی است که به گفته حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس یکی از ویژگی‌های مهم این مجتمع ذوب‌آهن اشتغال‌زایی غیرمستقیم این مجتمع است که به ازای هر اشتغال مستقیم در طرح‌های فولادی ۱۰ تا ۱۲ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند که بیانگر ایجاد افزون بر ۲۷ هزار اشتغال غیرمستقیم در این مجتمع است.

این در حالی است که عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز نیز از طرح دعوی شهرداری شیراز درباره تخریب آسفالت بلوارهای خلیج فارس و ولایت توسط تانکرهای آبرسان مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد و پیگیری استاندار فارس در این رابطه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: به جا بود همکاران شهرداری نسخه‌ای از این نامه و طرح مشکل را  به دفتر شورا ارسال می‌کردند تا اعضای شورا نیز در جریان این مشکل قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در جریان جزئیات بحث آسفالت بلوارهای ولایت و خلیج فارس نیست، اظهار کرد: به کلیت بحث حوزه آسفالت نقاط مختلف شهر واقف هستم و اطلاعات جزیی این موضوع به  کمیسیون عمران شورا مربوط می‌شود.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تانکرهای آبرسان یک واحد صنعتی به تنهایی  بتواند در تخریب آسفالت بلوارهای ولایت و خلیج فارس نقش داشته باشد، اظهار کرد: امکان ندارد با فعالیت تانکرهای آبرسان یک کارخانه، کل آسفالت این محور تخریب شود.

رئیس شورای شهر شیراز تاکید کرد: در جریان شکایت شهرداری منطقه ۷ از مجتمع صنعتی پاسارگاد و  ورود و پیگیری استاندار فارس در این‌ مسئله نیست گفت: شورا تعامل خوبی با مدیریت استان دارد  و در این راستا به عنوان رئیس شورا پیگیر این موضوع در صحن شورا خواهم بود.

کد خبر 577596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha