شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: محمد مهدی عسگر‌پور به‌عنوان دهمین مدیرعامل جدید «خانه سینما» برنامه‌های مدیریتی خود در جامعه اصناف سینمایی ایران و نحوه مدیریت خانه سینما را در این دوره، تشریح کرد.

عسگرپور اعلام کرد: جلسات هیأت‌مدیره به صورت متناوب تشکیل خواهد شد و در این جلسات اهداف و برنامه‌های خانه سینما را با هم مرور خواهیم کرد و چون هیأت‌مدیره سابق خانه سینما مسیر بسیار خوب و درستی را طی کرده،  علی‌الاصول ما باید همان مسیر را پیگیری کنیم که به صورت طبیعی از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود و بتوانیم بعضی از کارهای ناتمام دوره قبل را به سرانجام برسانیم.

به‌دنبال استقلال

وی با بیان این نکته که حفظ استقلال و تقویت این ویژگی در «خانه سینما» نکته بسیار مهمی در دوره مدیریت وی است،  گفت: تقویت استقلال خانه سینما در دستور کار تمام هیأت‌مدیره‌های دوره‌های پیشین نیز بوده است که مشخصا این اتفاق در دوره پیشین بارزتر رخ داد و بیشترین تلاش در این حوزه صورت گرفت که موفقیت‌های بزرگی نیز کسب کرده است.

عسگر‌پور در ادامه گفت: به نظرم اگر به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود به تبع آن،  شاید بتوان ادعا کرد بسیاری از مشکلات دیگری که در ارتباط با مجموعه‌های صنوف وجود دارد،  رفع شود.

مدیرعامل خانه سینما همچنین گفت: در ریشه‌یابی‌هایی که انجام دادم،  خیلی از مشکلاتی که گاه با آنها در خانه سینما مواجه می‌شویم،  در نهایت شاید به این موضوع برگردد که خانه سینما استقلال کافی ندارد. البته من نمی‌گویم استقلال کامل چرا که آن در یک وضعیت آرمانی خواهد بود که ساز و کارش باید فراهم شود و اتمسفر لازم برای تحقق آن در کشور به وجود بیاید.

او با بیان این مطلب که هر زمان استقلال کافی در خانه سینما به وجود آمده و یا به آن نزدیک شده،  بسیاری از مشکلات صنوف و به تبع آن اعضای خانه سینما رو به بهبودی رفته است،  گفت: باید به این موضوع به صورت جدی پرداخت چرا که کاملا زمینه‌های آن نیز مهیا است. خانه سینما در ابعاد مختلف به بلوغ نسبی رسیده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد بحث دستیابی به استقلال کافی در خانه سینما (که در شرایط فعلی قابل اجرا است) خیلی موضوعیت دارد، چون خیلی از مشکلات به وسیله آن حل می‌شود.

خط مشی هیأت‌مدیره قبلی

عسگر‌پور درباره مدیریت رضا میرکریمی و هیأت‌مدیره سابق خانه سینما گفت: هیأت‌مدیره و مدیر عامل سابق خانه سینما مسیر کاملا درستی را پیش رو داشتند و زمینه‌های بسیار خوبی را هم ایجاد کرده‌اند به‌طوری که بخش عمده‌ای از اهالی سینما به این قضیه معترف‌ هستند و به همین دلیل،  برخی از دوستان دو سال گذشته را یکی از بهترین دوره‌های خانه سینما قلمداد می‌کنند.

وی با ذکر این نکته که به نظر من هم دوره پیشین،  از بدو تاسیس خانه سینما تاکنون،  بهترین دوره مدیریت در خانه سینما بوده است،  گفت: به‌همین دلیل منطقی و معقول است که می‌گویم ما باید همان خط مشی را ادامه دهیم و بعضی از نقائص و ظرفیت‌هایی را که به وجود‌ آمده و از آن استفاده کاملی نشده،  کامل کنیم.

جشن سینما‌،  مثل گذشته

مدیرعامل جدید «خانه سینما» درباره برگزاری دوازدهمین جشن سینمای ایران،  گفت: به نظرم قضاوت درباره جشن خانه سینما بسیار زود است چرا که هیأت‌مدیره جدید،  بیش از یک هفته نیست که این مسئولیت را بر عهده گرفته است اما از آنجایی که در یکی از دوره‌ها دبیر جشن خانه سینما بودم،  می‌توانم بگویم در سه چهار سال گذشته خانه سینما توانسته است در برگزاری جشن سینمای ایران روند خوبی را از حیث داوری و مباحث اجرایی پیدا کند و ما به صورت طبیعی بتوانیم از تجربه‌های پیشین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل‌تر،  نحوه داوری در این جشن با اما و اگرهای فراوانی همراه بوده است. البته این موضوع در اغلب جشنواره‌ها و مسابقات نیز پیش می‌آید که در آن عده‌ای ناراضی هستند و عده‌ای راضی،  ولی آن چیزی که وجود دارد این است که در دو سه سال گذشته و اتفاقا از همان دوره‌ای که این مسئولیت را به عهده داشتم،  هیأت‌مدیره وقت،  تصمیمات خوبی درباره جشن و چگونگی داوری آن گرفت که بحث آکادمی داوری هم در همان زمان مطرح و پیگیری شد که در دو سال گذشته نیز بعضی از نواقص این طرح برطرف شد.

عسگر‌پور گفت: به همین دلیل است که ما باید کلیت کار را به شکل سابق داشته باشیم اما در مورد ملاحظات دیگری که این جشن دارد مثل روز برگزاری و مسائل دیگر،  باید در هیأت اجرایی تصمیم‌گیری شود.

مدیریت بعد از سریال

محمد مهدی عسگر‌پور درباره زمان استقرارش در خانه سینما اظهار داشت: در جلسه سه‌شنبه شب هیأت‌مدیره،  مسئولیت مدیرعاملی خانه سینما بر دوش من گذاشته شد و طبیعتا من باید از همان زمان در خانه سینما مستقر می‌شدم ولی در شرایط فعلی بحث درگیری من با سریالی که در اواسط تولیدش هستم،  وجود دارد که خوشبختانه بخش‌های مربوط به خرمشهر و آبادان آن تمام شده و الان من دیگر در تهران مستقر هستم و در بین کار،  هر چقدر فرصت به وجود بیاید،  من در خدمت خانه سینما خواهم بود.

کد خبر 57758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز