۵۶ هزار و ۹۵۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان به تحصیل مشغولند.

اتباع خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی سلیمانی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت:  امسال ۵۶ هزار و ۹۵۰ دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان تحصیل می کنند که ۱۹ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی و ۸۱ درصد در مدارس دولتی استان تحصیل می کنند. ۵۲ درصد این دانش آموزان پسر و ۴۷ درصد دختر هستند.

وی افزود: ۶۷ درصد دانش آموزان اتباع خارجی در استان در مقطع ابتدایی، ۲۲ درصد در مقطع متوسطه اول و ۱۱ درصد در مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند. سال گذشته ۵۵ هزار و ۷۹۲ دانش‌آموز در مدارس استان تحصیل می کردند و امسال به دلیل افزایش ورودی پایه اول ابتدایی، تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در استان اصفهان افزایش یافته است.

سلیمانی در خصوص دسترسی دانش آموزان اتباع خارجی به آموزش های مجازی، تصریح کرد: همچون برخی خانواده های ایرانی، برخی خانواده های اتباع خارجی هم به دلیل بضاعت مالی اندکی که دارند برای تهیه گوشی های هوشمند و دسترسی به آموزش های مجازی دچار مشکل هستند و یا در یک خانواده چند دانش آموز به صورت مشترک از یک گوشی استفاده می کنند. در این راستا تدبیری که آموزش و پرورش داشته این است که زمینه آموزش این دانش آموزان را با روش های دیگری به غیر از آموزش مجازی فراهم کند تا همزمان با سایر دانش آموزان بتوانند آموزش های لازم را دریافت کنند.

کد خبر 577570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha