معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: نصب نیوجرسی و ایجاد روشنایی، ایمنی و امنیت در سطح آزادراه‌های این استان را ارتقا داده و وضعیت را بهتر کرده است.

نصب نیوجرسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهرداد سلطانی در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون اجرایی ایمنی جاده‌ای استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نصب نیوچرسی و تامین روشنایی در سطح آزادراه‌ها، اقدام بسیار خوب و مبارکی است که در این استان نیز آغاز شده و در کاهش حوادث جاده‌ای اثرگذار است.

وی با تاکید بر این که وجود نیوجرسی در جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی سهم و نقش مهمی ایفا می‌کند، ادامه داد: با استفاده از روش‌های نوین (نیوجرسی و روشنایی) در سطح آزادراه‌های زنجان در واقع تبعات تصادفات به حداقل می‌رسد.

سلطانی تصریح کرد: جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است و باید سطح ایمنی و امنیت در مسیرهای ارتباطی درون و برون شهری را ارتقا بخشید و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی حتی اگر در حد یک نفر هم باشد نباید اتفاق بیفتد.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: پلیس راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان باید برنامه‌های عملیاتی آتی خود مبنی بر کاهش وقوع تصادفات رانندگی و جان باختگان را به کمسیون اجرایی ایمنی راه ارائه دهند.

سلطانی افزود: لازم است برای جلوگیری از وقوع تصادفات و کاهش خطرات احتمالی ناشی از رانندگی در مقابل دانشگاه زنجان (واقع در جاده ترانزیت زنجان - تبریز) تقاطع موجود اصلاح شود که بر اساس رایزنی صورت گرفته قرار است راهداری زنجان نسبت به این کار اقدام کند.

وی ادامه داد: کمربندی قیدار نیز باید تکمیل و پس از رفع نقص بازگشایی شود چرا که اگر عبور و مرور رسمی برقرار شود به حتم مشکلات ناشی از عبور غیررسمی برطرف شده و وقوع حوادث رانندگی نیز به حداقل خواهد رسید.

سلطانی به امنیت جاده‌ای در آرامستان شهر زنجان اشاره کرد و افزود: باید آرام سازی و ساماندهی این مسیر به ترتیب از سوی راهداری و شهرداری زنجان انجام گیرد تا امنیت و ایمنی در آن به لحاظ پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی احتمالی برقرار شود.

کد خبر 577522

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha