مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از بازگشایی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد.

کاخ چهلستون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فریدون اله‌یاری گفت: هم‌زمان با شیوع موج سوم بیماری کرونا، بیش از ۵۰۰ بنای تاریخی و جاذبه گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل براساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ابتدای آذر امسال تعطیل شد. اکنون با توجه به سیر نزولی کرونا و تبدیل وضعیت استان اصفهان از قرمز به نارنجی و سپس زرد، براساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تمامی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل بازگشایی شد.

وی با اشاره به‌نحوه بازدید از این مجموعه‌ها، تأکید کرد: براساس دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از ستاد مقابله با بیماری کرونا و همچنبن مصوبات صادره از وزارت میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی، ضمن استقرار دستگاه‌های ضد عفونی در ورودی بناهای تاریخی شاخص، بازدید از بناهای سرپوشیده، با حضور محدود گردشگران انجام شود و بناهای دارای فضای باز نیز با محدودیت‌های کمتر، میزبان گردشگران و دوستداران میراث‌فرهنگی باشند.

استان اصفهان دارای بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی شناخته شده است که از این تعداد بیش از هزار و ۸۰۰ اثر به ثبت ملی رسیده و بیش از ۷ اثر نیز در فهرست میراث بشری به ثبت جهانی رسیده است.

کد خبر 577521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha