فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون استاندار تهران گفت: همه واحدهای تولید برق نیروگاه گازی ری در راستای کاهش آلودگی هوا ۱۰ روز است که تعطیل شده‌اند.

نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حسین توکلی کجانی در بازدید از نیروگاه گازی ری اظهار کرد: در حوزه سرزمینی ری واحد پالایشگاهی و تولیدی فراوانی فعالیت دارند که عنوان شده برخی از این واحدها سوخت مازوت استفاده می‌کنند این درحالی است که رصد روزانه فعالیت واحدهای پالایشگاهی و تولیدی شهرستان ری از دستگاه‌های مربوطه نشان می‌دهد که مدت‌هاست حتی یک لیتر سوخت مازوت در این واحدها استفاده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمونه آن نیروگاه گازی ری است که در صورت قطعی گاز از سوخت نفت و گاز استفاده می‌کند و در حال حاضر این نیروگاه به مدت ۱۰ روز است که فعالیتی ندارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون استاندار تهران بیان کرد: فزایش جمعیت در اطراف تهران و نزدیک شدن بافت مسکونی به صنایع، مشکلات زیست‌محیطی به همراه داشته اما تعطیلی صنایع تنها راهکار نیست بلکه باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا در بلندمدت ضمن جابه‌جایی صنایع آلاینده، زمینه فعالیت واحدهایی که خود را با محیط زیست سازگار می‌کنند فراهم شود.

حمید باستانی، مدیرعامل نیروگاه ری نیز در این بازدید گفت: این مجموعه یک نیروگاه گازسوز است و به هیچ عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند. واحدهای این نیروگاه اصلا قابلیت استفاده از این نوع سوخت را ندارند و این مساله بطور کل امکانپذیر نیست.

نیروگاه ری در حال حاضر با دارا بودن ۲۱ واحد گازی مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان نامی تولید ۷۵۴ مگاوات در جنوب شهر تهران واقع شده است. ‌

کد خبر 577509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha