مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: به دنبال هشدارها در زمینه آلودگی هوای شیراز، تیم‌های عملیاتی اورژانس این کلانشهر به حال آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد مرادیان افزود: این آماده باش با توجه به هشدارهای سازمان محیط زیست در خصوص آلودگی هوای شیراز  صورت گرفت. پدیده آلودگی هوا به دنبال کاهش دما اتفاق می‌افتاد و برای گروه‌های پر خطر مانند سالمندان و کودکان بسیار خطرناک است.

مرادیان بر لزوم در خانه ماندن گروه‌های پرخطر تاکید کرد و افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از فعالیت و ورزش در فضای باز و پیاده روی در پارک‌ها اجتناب کنند و اگر مبتلا به آسم هستند یا نشانه‌هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده می‌کنند برنامه درمانی خود را دنبال کنند و در صورت نیاز با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

به گفته معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در چند روز آینده به علت سرمای هوا در ابتدای صبح، مقدار آلایندگی هوا در کلانشهر شیراز پایدارتر و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

بر اساس استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست، چنانچه شاخص ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون و بین عدد  ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد، کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود. عدد نشانگر شاخص کیفیت هوا موسوم به (AQI)  است که از آن برای توصیف وضعیت آلودگی هوا استفاده می‌شود.

کد خبر 577413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha