مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

نام کشور ترکیه برای ما ایرانی‌ها یادآور چیزهای مختلفی است که خاطره‌های بسیاری را یاد ما می‌آورند. شیرینی‌ها به‌ویژه باقلوای ترکی، لباس‌ها و پوشاک محصول این کشور، ادویه ترکیه، ظروف سفالی و... همه سوغاتی‌های این کشور هستند که یاد این کشور به‌ویژه شهر استانبول را در ذهن گردشگران زنده نگه می‌دارد.

image-20210103102726-1.jpeg

این‌روزها کم‌تر کسی در سفر برای خانواده و دوستان سوغاتی می‌خرد؛ اما خوب است که این سنت زیبا را ادامه دهیم و چیزی، هرچند کوچک، به‌عنوان یادگار خریداری کنیم. در سفر به این شهر به‌جای تور استانبول، سراغ تور ارزان استانبول بروید تا هزینه کم‌تری بپردازید. بنابراین بودجه بیشتری دراختیار خواهید داشت و می‌توانید در سفر با تور ترکیه استانبول سوغاتی‌های زیبا بخرید. ترکیه و شهر استانبول را با لباس‌ها و صنعت پوشاک باکیفیتش می‌شناسند. معمولا لباس‌های ساخت این کشور بادوام‌تر هستند و بیشتر عمر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی سوغاتی‌های شهر استانبول به معرفی صنعت پوشاک استانبول بپردازیم.

سوغاتی شهر استانبول

یکی از دیدنی‌ترین جاهای استانبول، بازار بزرگ ادویه آن است که انواع‌واقسام ادویه‌ها را می‌فروشد. با گشت‌وگذار در این بازار، متوجه می‌شوید که بیشتر این ادویه‌ها را نمی‌شناسید! شیرینی‌ها و خوراکی‌های ترکیه نیز شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. مردم ترکیه ذائقه شیرینی دارند و با سرو خوراکی‌های این شهر می‌فهمید که بیشتر آن‌ها طعم بسیار شیرینی دارند که احتمالا دل شما را می‌زند. یکی از لوکس‌ترین سوغاتی‌های ترکیه، فرش آن است. بیشتر خریداران فرش به‌عنوان سوغاتی ترکیه، گردشگران غیرایرانی هستند. فرش ترکیه نقش‌ونگارهای زیبایی دارد که نشان‌دهنده اعتقادات و باورهای سنتی این مردم است. گاهی فرش‌های چینی و تقلبی به‌عنوان فرش اصیل ترکیه به‌فروش می‌رسد؛ پس هنگام خرید فرش باید حواس‌تان را جمع کنید و از فروشگاه‌های معتبر فرش بخرید. ظرف‌های سفالی زیبایی در بازار استانبول می‌فروشند؛ زیرسیگاری، زیرلیوانی، بشقاب، کاسه، گلدان و... را از بازار استانبول بخرید. اگر تور استانبول شما برنامه بازدید از بازار داشت، چند نمونه از این ظروف بخرید تا خانه‌تان را زیباتر کند. متاسفانه بیشتر تورهای ارزان استانبول برنامه‌ای برای گشت‌وگذار در بازار ندارند. علاوه‌بر ظروف سفالی، ظروف مسی نیز به‌عنوان سوغات ترکیه شناخته می‌شود که طرفداران زیادی دارد؛ هرچند این ظروف مسی به‌پای ظروف تولیدشده در تبریز، کاشان، قزوین، کرمان و... نمی‌رسد!

صنعت پوشاک در استانبول

در گوشه‌گوشه شهر استانبول می‌توانید مراکز خرید مختلف را ببینید که انواع لباس‌ها را می‌فروشند. شهر استانبول به بازارهای لباس، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگش شهرت دارد. کشور ترکیه مزارع پنبه زیادی دارد و با استفاده از این پنبه‌ها وتکنولوژی نوین تولید پوشاک توانسته برای خود اسم‌ورسمی در بازار پوشاک در سطح بین‌المللی پیدا کند. یکی از مقاصد این بازار کشور خودمان است؛ بنابراین تاجران زیادی برای معامله لباس و پارچه راهی شهر استانبول می‌شوند. از معروف‌ترین بازارهای فروش لباس در استانبول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بازار فاتیح استانبول
  • بازار ماحموت پاشا
  • بازار آکسارای
  • بازار مرتر
  • بازار عثمان بی
  • بازار زیتون بورنو

بازار فاتیح استانبول

این بازار در بخش اروپایی شهر زیبای استانبول قرار گرفته است. انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه در بازار فاتیح استانبول به‌فروش می‌رسد؛ علاوه‌براین کیف، کفش و انواع اکسسوری مردانه و زنانه نیز در برخی فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید. به‌طورکلی قیمت لباس مجلسی در بازار فاتیح بسیار مناسب است (مگر در چند فروشگاه خاص) و یکی از بهترین گزینه‌های خرید لباس در سفر با تور استانبول، تور ارزان استانبول و تورترکیه استانبول به‌نظر می‌رسد.

بازار ماحموت پاشا

در این بازار محلی حدود ۲۵۰ مغازه پیدا می‌کنید که انواع‌واقسام سوغات استانبول را عرضه می‌کنند. چندین مغازه هم به فروش لباس مردانه و زنانه مشغول هستند. شاید قیمت لباس در این بازار کم باشد، اما فراموش نکنید که کیفیت پارچه و دوخت لباس رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد. پس گول قیمت پایین برخی فروشگاه‌ها را نخورید و سعی کنید جنس باکیفیت را از بازارهای استانبول بخرید. برخی راهنماها در تور استانبول به شما کمک می‌کنند تا خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید؛ این راهنماها در تور ارزان استانبول نیز حضور دارند.

بازار آکسارای

تور ترکیه استانبول بازار آکسارای استانبول را برای گشت‌وگذار و خرید سوغاتی به مسافران پیشنهاد می‌دهد. در این مرکز خرید بهترین لباس‌ها و باکیفیت‌ترین پوشاک را با قیمتی ارزان بخرید. در این بازار زیرزمینی ۱۲۵ مغازه وجود دارد که انواع لباس و اکسسوری را کنار کیف و کفش می‌فروشد. این بازار تا میدان بزرگ تقسیم استانبول حدود ۱۰ دقیقه فاصله دارد. تور ترکیه استانبول می‌تواند شما را بدون دغدغه به بازار آکسارای برساند.

بازار مرتر

بازار مرتر واقع‌در خیابان مرتر برای خرید کلی و عمده لباس طراحی شده است. به‌این‌ترتیب نمی‌توانید با تور استانبول یا تور ارزان استانبول به این بازار سر بزنید. اگر می‌خواهید برای فروشگاه خود از بازار مرتر به‌شکل عمده لباس بخرید، می‌توانید با خیال راحت در فروشگاه‌ها پرسه بزنید. همه کارهای تبدیل پول، بسته‌بندی لباس و ارسال بسته‌های پوشاک توسط فروشندگان بازار مرتر انجام می‌شود. در بازار مرتر خبری از برندهای معروف فروش لباس نیست و تولیدی‌های محلی لباس‌های باکیفیت‌شان را در مرتر می‌فروشند.

بازار عثمان بی

بازار عثمان بی درواقع به مجموعه فروشگاه‌هایی می‌گویند که در خیابان عثمان بی قرار دارند و مشغول فروش لباس‌های باکیفیت ترکی هستند. این فروشگاه‌ها باکیفیت‌ترین و به‌روزترین لباس‌ها را با قیمتی بالا می‌فروشند. اگر بودجه بالایی برای سفر با تور استانبول و تور ترکیه استانبول دارید، وقت خود را برای بازدید از بازار عثمان بی خالی کنید. بیشتر مواقع تور ارزان استانبول برنامه خرید از بازار عثمان بی را به شما ارائه نمی‌دهد. لباس‌های زنانه بیشتر از هر چیز دیگری در بازار عثمان بی فروخته می‌شود.

بازار زیتون بورنو

بازار زیتون بورنو در خیابان زیتون بورنو قرار گرفته که به‌دلیل درخت‌های زیتون زیادش، به این نام شهرت پیدا کرده است. بازار زیتون بورنو لباس‌ها و پوشاک ویژه کودکان را می‌فروشد و همه فروشگاه‌های آن روی محصولات موردنیاز کودکان تمرکز کرده‌اند. این فروشگاه نیز بیشتر اجناسش را به‌شکل عمده و با قیمت مناسب می‌فروشد.

کد خبر 577360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha