مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از ابلاغ حکم شهرستان شدن خمام از سوی وزارت کشور خبر داد.

خمام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمود قاسم‌نژاد گفت: پس از سال‌ها تلاش ارتقای بخش خمام به شهرستان نویدبخش پیشرفت و توسعه برای مردم این منطقه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان به تصویب نامه هیأت وزیران در آبان ماه امسال در زمینه شهرستان شدن بخش خمام اشاره کرد و افزود: شهرستان خمام دارای دو بخش مرکزی و چوکام و چهار دهستان فرشکی، چاپارخانه، کتاسر و چوکام است.

قاسم نژاد با بیان اینکه این شهرستان داری یک شهر خمام و ۳۹ روستا است، گفت: جمعیت خمام بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن بیش از ۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر بوده که بیش از ۲۰ هزار نفر در بخش شهری و بیش از ۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر در بخش روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش ۲۳ سال از آخرین وضعیت تغییر بخش‌ها و شهرستان در استان گیلان گذشته است، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر خمام که در بین دو منطقه بندر آزاد انزلی و شهرستان رشت قرار دارد قطعاً شهرستان شدن خمام به ارتقای توسعه و بالندگی گیلان کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در خصوص وضعیت استقرار ادارات در شهرستان جدید خمام نیز گفت: با تاکید استاندار سازمان‌دهی فرمانداری خمام در ساختمان بخشداری فعلی این شهر در دستور کار قرار گرفته است که به‌زودی نسبت به تأمین نیروهای انسانی فرمانداری خمام اقدام خواهد شد.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه محدوده شهرستان خمام دارای ادارات مستقر در بخش‌های مختلف اجرایی، انتظامی و نظامی خواهد شد، افزود: انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا خمام در فرمانداری این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: سه نماینده مجلس شهرستان رشت شامل رشت، خمام و شهرهای تابع خواهند بود که برای افزایش تعداد این نمایندگان نیازمند افزایش جمعیت و دیگر محورهای تأثیرگذار در این رابطه هستیم.

کد خبر 577317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha