مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با استقبال اهالی فرهنگ و هنر از مرحله نخست اعطای تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و تداوم این بیماری، مرحله دوم این فرایند آغاز شده است.

تسهيلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صابر سهرابی افزود: از آنجا که عموم هنرمندان و اهالی فرهنگ از درآمد ثابت و امنیت شغلی بی‌بهره‌اند، وضعیت موجود، موجب بیکاری و ایجاد مشکلات معیشتی برای آنان شده است.

وی بیان کرد: با بروز این مشکلات، دولت طرح‌های کمکی را برای پشتیبانی از این حوزه ارائه کرد از جمله ارائه انواع تسهیلات با سود کم به اقشار فرهنگی و هنرمندان که هم‌اکنون این افراد در فارس حدود سه میلیون نفر شاغل در ۱۴ رسته منتخب مشمول حمایت‌های دولتی را دربر می‌گیرند که تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز هویت شده‌اند.

مدیرکل ارشاد فارس با اشاره به آغاز مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی به هنرمندان اضافه کرد: اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که از وزارت فرهنگ مجوز فعالیت دارند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات ویژه این بخش در سامانه «کارا» ثبت نام کنند.

وی میزان سود این تسهیلات را ۱۲درصد و اقساط آن را دو ساله اعلام کرد و افزود: تنفس بازپرداخت اقساط تا اول خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است. متقاضیان این تسهیلات، پس از نام‌نویسی در سامانه کارا و تایید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانک عامل معرفی می‌شوند.

سهرابی درباره کسانی که پیش از این نیز از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب‌دیده از کرونا، ‌بهره‌مند شده بودند، گفت: امکان برخورداری دوباره از وام وجود دارد و اگر این افراد دوباره درخواست تسهیلات کنند مابه التفاوت مبلغ درخواستی به آنان ارائه خواهد شد.

وی مجموعه‌های ادبی، همه فعالان بخش‌غیردولتی آسیب‌دیده در حوزه کتاب و نشر، نهادها و موسسه‌های قرآنی، دفاتر و بنگاه‌های زیارتی، هنرمندان و صاحبان بنگاه‌های آموزشی و تولید آثار هنری و بنگاه‌های رسانه‌ای را واجد شرایط دریافت این وام دانست.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سقف تسهیلات تعیین‌شده برای هریک از افراد و بنگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، بر اساس رتبه‌بندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۹ تا ۵۰۰ میلیون تومان است و هر متقاضی می‌تواند سقف مبلغ یا کمتر از آن را در فرم ثبت‌نامی تعیین کند.

کد خبر 577316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha