سفیر جمهوری عراق در تهران از ارسال پیام نخست ‌وزیر این کشور به تهران خبر داد و تاکید کرد: جمهوری عراق از هیچ تصمیمی علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی‌کند.

نصیر عبدالمحسن عبدالله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جمهوری عراق در تهران درباره موضع عراق نسبت به پیشنهاد آمریکا برای افزودن دو بند جدید در بودجه سال ۲۰۲۱ سازمان ملل برای احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران گفت: عراق از اساس با طرح این پیشنهاد در سازمان ملل مخالف بوده است.

وی اضافه کرد: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این رابطه با ارسال پیامی به جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده‌اند که جمهوری عراق از هیچ تصمیمی علیه جمهوری اسلامی ایران ابدا و مطلقا حمایت نمی‌کند و بر این اساس، کمیسیونی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

 نصیر عبدالمحسن عبدالله خاطرنشان کرد: ایران کشور دوست، همسایه و برادر ماست و ما با جمهوری اسلامی ایران رابطه بسیار نزدیکی داریم و سیاست ثابت عراق همواره مخالف با هر گونه تصمیم یا اقدام علیه همه همسایگانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

این دیپلمات عراقی اضافه کرد: جمهوری عراق برای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها آرزوی پیشرفت، خوشبختی و تعالی در همه زمینه‌ها دارد.

وی همچنین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و با یادآوری مراتب بالای فروتنی، انسانیت و دلیری این دو شهید خاطرنشان کرد: از خداوند منان مسالت دارم تا آن شهدا را به عالی‌ترین مراتب بهشت برساند و به خانواده‌ها، همکاران و دوستداران‌شان صبر عنایت کند.

کد خبر 577304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha