۱۰ کتاب پرفروش در فرانسه که شامل آثار داستانی و غیرداستانی می‌شوند و نویسندگان پرفروش در این کشور در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، اکتوالیته نوشت سال ۲۰۲۰ با همه فراز و نشیب، شگفتی‌ها و اخبار بدی که برای همه مردم دنیا داشت سرانجام به پایان رسید. سالی که کرونا فروش کتاب را از کتابفروشی‌ها با بحران جدی روبه‌رو کرد؛ با این‌حال فروشگاه‌های آنلاین در نقاط مختلف دنیا توانستند جان تازه‌ای به حیات فروش کتاب بدهند و تا حدی خسارت‌های کاهش فروش کتاب را در سالی سخت جبران کنند. مردمی که کرونا و قرنطینه‌های سراسری دلخوشی چندانی برایشان باقی نگذاشته بود به کتاب پناه بردند و لذت کتابخوانی را مغتنم شمردند.

در فرانسه نیز جوایز بزرگ ادبی مانند گنکور و رنودو به دلیل تعطیلی کتابفروشی‌ها برای اولین بار با تاخیر اعلام شد و فروش کتاب را در این کشور که معمولا با اعلام اخبار جوایز ادبی رونق می‌گیرد دستخوش تغییراتی کرد. گزارش شرکت تحقیقاتی GFK، ده کتاب پرفروش در فرانسه را در سال ۲۰۲۰ از بین کتاب‌هایی که در همین سال منتشر شده‌اند معرفی کرده است.

ژوئل دیکر، نویسنده سوئیسی با فروش نزدیک به ۴۷۹.۳۹۸ نسخه از رمان «معمای اتاق ۶۲۲» که در ماه ژوئن سال گذشته میلادی منتشر شد در صدر جدول فروش کتاب نشست و عنوان پرفروش‌ترین کتاب در فرانسه در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد. این کتاب در دیگر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا و ایتالیا و پرتغال نیز به فروش قابل توجهی دست یافته و به نوعی محبوب‌ترین کتاب در اروپا شده است.

رتبه بعدی بدون تردید از آن گیوم موسو، نویسنده فرانسوی است که با انتشار رمان «زندگی خصوصی نویسندگان» در رتبه دوم رمان‌های پرفروش فرانسه در سال ۲۰۲۰ جای گرفته است. از این رمان جیبی در سال گذشته میلادی،  ۴۷۵.۴۵۸ نسخه به فروش رسید. رمان دیگر موسو با عنوان «زندگی یک رمان است» با فروش ۳۸۳.۲۲۵ نسخه در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته است.

سیریل لیگناک، آشپز محبوب و معروف فرانسوی نیز با انتشار جلد نخست کتاب آشپزی «خانگی» با فروش ۴۰۱.۹۹۱ نسخه در رتبه سوم قرار گرفته است. او جلد دوم و سوم این کتاب را نیز در همین سال منتشر کرد که به ترتیب به فروش ۲۵۰.۶۶۱ نسخه و ۹۸.۹۰۷ نسخه دست یافتند و جایگاه سلطان آشپزی غذاهای لذیذ را در فرانسه بیش از پیش تثبیت کردند.

 اروه لو تلیه، برنده گنگور سال ۲۰۲۰ نیز برای رمان «نابهنجار» با فروش بیش از ۳۴۲.۰۰۰ نسخه در رتبه پنجم این فهرست جای گرفته است. رمان «آینه دردهای ما» نوشته پی‌یر لومتر، نویسنده سرشناس فرانسوی با فروش ۲۷۲.۳۵۰ نسخه و پس از او میشل بوسی با رمان جیبی «مجبورم سخت رویا ببافم» با فروش ۲۷۲.۳۵۰ در رتبه‌های ششم و هفتم کتاب‌های پرفروش فرانسه قرار گرفته‌اند.

 در رتبه هشتم تا دهم این فهرست نیز بار دیگر سیریل لیگناک با انتشار جلد دوم کتاب آشپزی «خانگی» و ملیسا دا کاستا با رمان «همه آبی آسمان» با فروش ۲۴۴.۸۵۳ نسخه و اورلی کلودل نویسنده رمان «گیلاس روی کیک» با فروش ۲۴۲.۰۰۹ نسخه قرار گرفته‌اند.

کد خبر 577232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha