۲ هزار و ۸۸۲ دستگاه و ادوات غیرمجاز حفاری چاه در هفت سال اخیر در استان اصفهان توقیف شده است.

چاه غيرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمهدی میرباقری، مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز شنبه ۱۳ دی گفت: افزایش کشف و توقیف دستگاه و ادوات غیرمجاز حفاری چاه در سال‌های اخیر به دنبال تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی در استان و جدیت برای مقابله با سوء برداشت‌ها رقم خورد. توقف فعالیت افراد قانون شکنی که به حفر چاه غیر مجاز مبادرت می‌کنند امری ضروری است در غیر اینصورت هر روز شاهد افزایش چاه‌های غیرمجاز و کاهش منابع آبی خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر سفره‌های آبی زیرزمینی و اهمیت استفاده عقلانی از این منبع افزود: با توجه به اینکه بیشتر دشت‌های اصفهان از حیث افت سطح آب زیرسطحی وضعیت خوبی ندارند لذا جلوگیری از حفر چاه‌ های غیرمجاز در دستور کار شرکت آب منطقه ای اصفهان قرار گرفته است. برخورد با حفاری‌های غیرمجاز چاه آب در قالب طرح” احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور“ که از سوی وزارتخانه تدوین شده انجام می‌گیرد و البته پیشبرد و موفقیت در آن به همکاری و تعامل سایر نهادها بویژه نهادهای انتظامی و حقوقی نیاز دارد.

میرباقری ادامه داد: یگان حفاظت آب در استان با شماره  ۳۸۴۸ آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرنوع قانون شکنی با موضوع آب است. حفاری مخفیانه و غیرمجاز، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های بدون پروانه، برداشت غیر مجاز از کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری، تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت، نگهداری، حمل و جابجایی انواع دستگاه‌های حفاری غیر مجاز از جمله مواردی است که از سوی این نهاد به سرعت پیگیری می‌شود.

 بر اساس آمار و اطلاعات شرکت آب منطقه ای اصفهان، افزون بر ۱۷ هزار چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که بالغ بر ۹ هزار حلقه از آنها، فعال و مابقی غیرفعال است.

کد خبر 577152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha