کارشناسان سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید پایداری آلودگی هوا تا روز یکشنبه هفته آینده در ۵ کلانشهر کشور خبر می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پایداری هوا در برخی کلانشهرها و افزایش غلظت آلاینده‌ها به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون آن هم در شرایط کرونایی ، گروه های حساس را در معرض آسیب قرار می دهد و لازم است این افراد از تردد در فضای باز اجتناب کنند.

کارشناسان سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید پایداری هوا تا روز یکشنبه هفته آینده (۱۴ دی‌ماه) در پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز خبر دادند و به همه گروه‌های سنی از تردد غیرضروری در سطح شهر و هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز هشدار دادند .

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی برای کلانشهرها و شهرهای صنعتی اطراف آن محسوب می شود و کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

با توجه به پیش بینی انباشت آلاینده ها تا اواسط هفته آینده به عموم مردم برای کاهش تردد خودروها و عدم تردد و سفرهای غیر ضرور شهری و برون شهری، استفاده از ماسک، عدم ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و آلودگی هوا توصیه می‌شود.

کد خبر 577084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha