مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین در استان مرکزی از واگذاری حمام لکان با کاربری مجموعه گردشگری خبر داد.

لکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی مشهدی چهارشنبه ۱۰ دی با اعلام این خبر گفت: حمام تاریخی و ثبت ملی شده روستای لکان شهرستان خمین در قالب تفاهم‌نامه بلندمدت با هدف حفظ و احیای بنای مذکور و همچنین تبدیل این اثر تاریخی به مجموعه گردشگری با نظارت مستقیم اداره کل میراث‌فرهنگی به دهیاری و شورای شهر واگذار می‌شود.

وی افزود: بنای تاریخی حمام لکان متعلق به دوره قاجاریه است و به دلیل ارزش‌های معماری و تاریخی و داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۸۵ واجد ارزش تاریخی شناخته شد و با شماره ۱۸۰۲۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. این حمام در دو مرحله سال ۹۲ و سال ۹۴ توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد مرمت و مقاوم‌سازی قرار گرفته و این واگذاری با هدف حفاظت و احیای هر چه بیشتر بنا انجام خواهد شد.

مشهدی گفت: اولویت اصلی در واگذاری‌ها، حفظ اماکن تاریخی و فرهنگی است، مکان مناسب این روستا و قرار داشتن این حمام در مسیر گردشگری محور شازند- خمین- محلات و  دسترسی مناسب به  راه‌های ارتباطی، طبیعت بکر و زیبای منطقه و ...  ارزش سرمایه‌گذاری در این  حمام تاریخی را دو چندان کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستای مذکور، جذب گردشگر و تشویق اهالی در تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری، توسعه و مهاجرت معکوس از اهداف این اداره کل است.

کد خبر 576763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha