چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرانبند موافقت کرد که کاری بسیار مهم در راستای توسعه تجارت استان کردستان و شهرستان بانه است.

مرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استاندار کردستان در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی کردستان گفت: موافقت دولت مرکزی عراق و رسمیت یافتن مرز سیرانبند بانه به توسعه تجارت این شهر و استان و رشد ارتباط تجاری با اقلیم کردستان عراق منجر خواهد شد.

بهمن مرادنیا از بازگشایی بازارچه‌های مرزی مله خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان از هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: از سرگیری فعالیت این بازارچه‌ها، به اشتغال مرزنشینان و افزایش درآمد آنان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعال بودن این بازارچه‌ها به توسعه بازار شهرهای بانه و مریوان منجر خواهد شد، یادآور شد: مرزنشینان این شهرها می‌توانند به وارد کردن تعدادی اقلام و لوازم خانگی اقدام کرده و از این طریق منبع درآمدی برای خود فراهم کنند.

مرادنیا به سوم بودن استان در کشور از لحاظ رشد بودجه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: سهم سرانه کردستان از بودجه کشور در سال جاری ۳۲۰ هزار تومان بود که به ۹۶۲ هزار تومان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبارات استانی بخش عمرانی از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان امسال به ۲ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان معادل ۴۲.۲ درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافت.

کد خبر 576695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha