مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

۳۶ روستای بدون کتابخانه استان فارس با هدف برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی به ایستگاه کتاب مجهز شدند.

ايستگاه كتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: این پروژه از جمله برنامه‌های هفته کتاب بود که فاز نخست آن در ۳۶ روستا اجرا شده است.

مهدی ظهرابی درباره اجرای طرح ایستگاه کتاب بیان کرد: در وضعیت کنونی که بسیاری از روستاهای استان فارس کتابخانه ندارند، ایستگاه کتاب به برقراری عدالت اجتماعی، فرهنگی و بهره‌مندی مردم روستاها از نعمت کتاب کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل یک روستا از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس از این طرح بهره‌مند می‌شوند، گفت: تاکنون از هر شهرستان یک روستا که واجد شرایط احداث و راه‌اندازی ایستگاه کتاب باشد، در نظر گرفته شده است، همچنین بسیاری از ایستگاه‌ها و منابع آنها نیز به شهرستان‌ها ارسال شده و به‌زودی در ساختمان دهیاری‌ها نصب می‌شود.

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: منابعی که در ایستگاه کتاب قرار داده می‌شود، کم‌حجم، پر محتوا و پر مخاطب است و موضوع‌هایی از جمله ادبیات، تاریخ، مذهب، علوم و روانشناسی را دربر می‌گیرد، همچنین این کتاب‌ها به‌صورت مداوم به‌روزرسانی خواهد شد.

ظهرابی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی بر ضرورت ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی تاکید دارد ولی با توجه به اینکه امکان ساخت کتابخانه در تمام روستاها وجود ندارد، طرح‌هایی همچون پیشخوان کتاب، کتابخانه سیار، کتابخانه‌های مشارکتی و ایستگاه‌های کتاب در دست اجراست و بسیاری از کمبودها را در این حوزه برطرف خواهد کرد.

هم ‌اکنون بیش از ۲۳۹ کتابخانه در استان فارس وجود دارد اما همچنان ۲۳ شهر و توابع آنها بدون کتابخانه‌اند. در کلانشهر شیراز با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۸ کتابخانه عمومی نهادی و ۲۰ کتابخانه مشارکتی وجود دارد. 

کد خبر 576672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha