رییس کمیته ملی المپیک گفت: اینفانتینو در جواب به ما اعلام کرد از حضور کمیته ملی المپیک ایران در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال می کنیم.

سیر رضا صالحی امیری

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس ۵ قهرمان المپیکی در رابطه با نامه اعتراض آمیز خود به اینفانتینو مبنی بر چرایی کنار گذاشته شدن کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال عنوان کرد: کمیته بین المللی المپیک وقتی نتیجه انتخابات هر فدراسیون داخلی را تایید می کند که امضای رییس کمیته ملی المپیک پای آن باشد، اما فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک را از مجمع خود بیرون گذاشته است. ما به همین خاطر به فیفا اعتراض کردیم.

وی ادامه داد: اینفانتینو در جواب به ما اعلام کرد از حضور کمیته ملی المپیک ایران در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال می کنیم. به نظرم فدراسیون فوتبال با بی‌تدبیری اقدام به این کار کرده است. فدراسیون باید شفاف‌سازی را سرلوحه کار خود قرار دهد و تمام اقدامات برنامه ها و قراردادها را شفاف سازی کند.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با انتقاد از رویکرد فدراسیون فوتبال گفت: به نظر می رسد فوتبال نسبت به دیگر فدراسیون ها در معرض اتهام قرار دارد. مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند و در مورد تمام موارد شفاف سازی لازم را داشته باشند.

صالحی امیری در پاسخ به این سوال که پاسخ فیفا را به فدراسیون فوتبال منتقل کردید یا خیر، افزود: در این زمینه یعنی حضور کمیته در مجمع فدراسیون فوتبال مکاتبه دیگری با IOC داشتیم و منتظر پاسخ آنها هستیم تا جواب‌ها را به فدراسیون فوتبال اعلام کنیم.

وی در بخش دیگری ازصحبت های خود درباره کاندیداتوری ایران برای میزبانی از جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ گفت: باید با واقعیت ها صحبت کنیم. در این شرایط کرونا که امکان میزبانی نداریم اگر قرار است بپذیریم اول نیاز ملی است و باید اجماع شکل بگیرد و نظام حمایت حداکثری داشته باشد. دوم بحث بودجه است. قطر برای رویداد ۲۰۳۰  رسما یک و نیم میلیارد دلار بودجه تضمین کرده است. عربستان برای بازی‌های آسیایی ۲۰۳۴ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تضمین کرده است. ما در شرایطی نیستیم که چنین تضمین‌هایی برای هزینه‌های سنگین داشته باشیم‌ و وقتی نمی‌توانیم انجام دهیم نباید درخواست داشته باشیم.

کد خبر 576492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha