مطالعات فاز دوم مجتمع تولید ماهیان سردآبی دیوزناو در شهرستان سروآباد استان کردستان در حال اتمام است و با حمایت‌های استانی تولید سالانه آن به سه هزار تن می‌رسد.

مجتمع پرورش ماهي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهیان سردآبی روستای دیوزناو  گفت:مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دیوزناو در دو فاز طراحی شده که فاز نخست آن در سال ۸۸ به بهره برداری رسیده و در حال حاضر در فاز نخست این مجتمع سالانه ۸۰۰ تن ماهی قزل آلا تولید می‌شود.

فرید سپری خاطرنشان کرد: مطالعات اجرایی فاز دوم پروژه هم در حال انجام است که بر اساس رایزنی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه استان و بنیاد علوی در آینده نزدیک تأمین اعتبار شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. در صورت بهره برداری از فاز دوم، این پروژه بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در خاورمیانه خواهد بود.

سپری اظهار کرد: در فاز دوم این پروژه سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی تولید خواهد شد که با استفاده از سیستم مکانیزاسیون این میزان تا دو برابر یعنی سه هزار تن افزایش می‌یابد. در فاز نخست این پروژه برای ۷۲ خانوار شغل ایجاد شده و در فاز دوم نیز برای ۱۱۲ خانوار به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: ماهی تولید مجتمع دیوزناو به خارج و استان‌های مختلف صادر می‌شود و به یک برند تولیدی برای منطقه تبدیل شده است. آب مجتمع با دبی ۴۳۰۰ لیتر در ثانیه با کانالی ۳۲۴۰ متری در بالادست روستای دیوزناو به مجتمع هدایت شده و در کنار آن یک واحد تکثیر ماهی با ظرفیت ۴ میلیون قطعه در سال در حال فعالیت است.

کد خبر 576400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha