رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: دو شکارچی متخلف که خرگوش، کبک و اردک شکار کرده بودند از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی کرباسی افزود: این شکارچیان متخلف از اهالی روستای شیوه از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود بودند که به منظور شکار غیرمجاز حیات وحش وارد اراضی شهرستان خدابنده شده بودند.

وی با بیان این که این دو شکارچی حین شکار حیات وحش در اراضی روستایی بخش سجاسرود شهرستان خدابنده در دام ماموران یگان حفاظت این اداره گرفتار شدند، اظهار داشت: متاسفانه این شکارچیان قبل از رسیدن محیط بانان منطقه به محل تخلف، اقدام به شکار دو سر خرگوش، سه قطعه کبک و یک قطعه اردک مهاجر کرده بودند.

کرباسی با بیان این که لاشه حیات وحش شکار شده و یک قبضه سلاح ته پر تکلول از این شکارچیان غیرمجاز کشف شد، تصریح کرد: این شکارچیان خاطی به جرم شکار این تعداد گونه جانوری در مجموع به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان جریمه به عنوان ضرر و زیان وارده به طبیعت و حیات وحش منطقه محکوم و آن را به حساب محیط زیست واریز کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: شکار هر سر خرگوش مبلغ ۴۵۰ هزار تومان، کبک ۳۰۰ هزار تومان و اردک معمولی نیز ۱۵۰ هزار تومان است که شکارچیان متخلف به پرداخت آن در وجه محیط زیست محکوم می شوند و محکومیت از جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی پرونده است.

استان زنجان از ۲۴۴ هزار و ۶۵۴ هکتار منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و ۲۵۸ هزار و ۵۷۴ هکتار منطقه شکار ممنوع برخوردار است و در مجموع حدود ۲۲ درصد از کل وسعت استان زنجان به عنوان منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع محسوب می‌شود.

در مناطق تحت مدیریت این استان که به صورت مستمر توسط محیط‌بانان سبزپوش کنترل و پایش می‌شود، گونه‌های جانوری مختلف از جمله آهو، کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، مار، سیاه گوش، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف و عقاب طلایی زیست می‌کنند.

کد خبر 576364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha