معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کرونا باعث شد امسال شیوع آنفلوآنزا را نداشته باشیم.

قاسم جان بابایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با حضور در برنامه «طبیب» شبکه۳ سیما گفت: هر سال در این ایام شاهد پیک دوم آنفلوآنزا بودیم، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد تا شاهد شیوع این بیماری در سال جاری نباشیم.

او افزود: پیک اول آنفلوآنزا در آبان بروز می‌کند و پیک دوم هم در این فصل از سال مشاهده می‌شد که امسال با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیک دوم را نداشتیم.

وی در ادامه به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: اگر همین شرایط را در ماه‌های پایانی سریال داشته باشیم، می‌توان امیدوار بود که در نوروز ۱۴۰۰ شاهد بهتر شدن شرایط کرونایی باشیم.

جان‌بابایی به دستاوردهای کرونا هم اشاره کرد و گفت: این دستاوردها مدیون توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. ما نباید به آسانی از کنار این دستاوردها عبور کنیم. چون به آسانی به دست نیامده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت مطلوب کشور در تأمین کیت‌های تشخیص کرونا، گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، شرایط برای انجام تست، دشوار و سخت بود. اما، امروز می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ مشکلی در انجام تست‌های تشخیصی نداریم.

وی با اشاره به رایگان بودن تست کرونا در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: هموطنان باید نسبت به علائم این بیماری حساس باشند و تست بدهند.

کد خبر 576279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha