یک متخصص بیماری‌های عفونی علت ادامه‌دار شدن سرفه‌های خشک در بهبودیافتگان کرونا را تشریح کرد.

سرفه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد مصدق متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بهبودیافتگان کرونا مدتی پس از بیماری دچار سرفه خشک می‌شوند ولی ادامه‌دار شدن سرفه‌های خشک تا ۲ هفته پس از بهبودی، نشانه عفونت ویروس کرونا در بدن نیست.

وی توضیح داد: سرفه‌های خشک ممکن است حتی بعد از رفع عفونت همچنان ادامه داشته باشد زیرا لایه‌های محافظ راه تنفسی آسیب دیده‌اند.

مصدق افزود: رعایت ۲ هفته قرنطینه بعد از بهبودی کافی است و اگر فردی بعد از این مدت سرفه کند، دلیل بر این نیست که ویروس در بدنش وجود دارد همان‌طور که در بیماری‌های ریوی بعد از یک سرماخوردگی ساده هم ممکن است تا چند هفته سرفه ادامه داشته باشد، در این بیماری نیز به خاطر التهاباتی که در راه‌های هوایی ایجاد می‌شود بعد از بهبودی ممکن است سرفه‌ها چند هفته باقی بماند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: معمولا این سرفه‌ها با مصرف آنتی‌هیستامین بهتر می‌شوند، اما اگر شدت آنها زیاد باشد به درمان‌های دیگری نیاز است.

وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به کرونا معمولا تا ۱۰ روز بعد از شروع علائم و به شرطی که حداقل ۲۴ ساعت بدون استفاده از داروهای تب‌بر، تب نداشته باشند و علائم آنها نیز رو به بهبودی باشد، می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

به گفته مصدق، شواهد بالینی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد تست کرونا ممکن است حتی تا ۱۲ هفته یا سه ماه پس از شروع علائم هم مثبت باقی بماند اما به منزله ناقل بودن افراد تلقی نمی‌شود و این افراد با خیال راحت می‌توانند بدون انجام تست دوباره از قرنطینه خارج شوند.


 

کد خبر 576180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha