این روزها با نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی، در بخش‌های زیادی از محله‌های شرق پایتخت به‌ویژه محله‌های نارمک و مجیدیه شور و حال خاصی برپاست و شهروندان ارامنه خود را برای استقبال از سال نو میلادی آماده می‌کنند.

سال نو در قرنطينه

برای این منظور فروشگاه‌های عرضه محصولات ویژه این ایام در مناطق شرق پایتخت تا حدودی شلوغ است و شهروندان ارامنه با در نظر گرفتن شرایط کرونایی موجود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خریدهای ویژه سال نو میلادی را انجام می‌دهند.

هر چند اغلب آنها اعلام می‌کنند امسال به خاطر سلسله اتفاق‌های ناخوشایند که برخی جنبه عمومی دارد، مانند فراگیری و شیوع ویروس کرونا و برخی ویژه شهروندان ارامنه است، مثل جنگ قره باغ، بسیاری از شهروندان ارامنه مثل سال‌های گذشته جشن‌های ویژه سال نو میلادی را برگزار نمی‌کنند و بیشتر برای به جا آوردن برخی آیین‌های سنتی این ایام که اغلب بچه‌ها از علاقه‌مندان پر و پا قرص آن هستند و برای شادی این آنها تدارک مختصری می‌بیند. با این حال، این روزها حال و هوای سال نو میلادی هر چند مختصر و کمرنگ‌تر از سال‌های قبل در محله‌های ارامنه‌نشین مناطق شرق پایتخت حاکم است و پشت ویترین‌های بسیاری از مغازه‌ها در این بخش از شهر نشانه‌های آمدن سال نو میلادی دیده می‌شود؛ سالی که آرزو می‌کنیم برای همه به‌ویژه شهروندان ارامنه همراه با شادی و تندرستی و خیر و برکت در زندگی باشد.  
 

کد خبر 576118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha