مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

فرمانده انتظامی دهلران از دستگیری کلاهبردار نوجوان در این شهرستان استان ایلام خبر داد که در فضای مجازی در پوشش‌ امور خیریه درمانی فعالیت‌های مجرمانه انجام می‌داد.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ منوچهر مکی گفت: در پی مراجعه و تماس چند تن از شهروندان دهلرانی به پلیس فتا و طرح شکایتی در زمینه کلاهبرداری در پوشش امور خیریه و هزینه‌های درمانی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با بررسی اولیه پرونده مشخص شد افراد ناشناس در بستر شبکه اجتماعی واتس‌اپ اقدام به ارسال تصاویر مربوط به کودک مبتلا به سرطان و همچنین پیامک حاوی درخواست کمک برای تامین هزینه‌های دارویی و درمانی داده‌ و مبالغ زیادی نیز از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند. متهم پرونده که نوجوان بود، پس از دستگیری معترف شد از کارت‌های بانکی افراد مختلف برای کلاهبرداری استفاده کرده و انگیزه خود را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد عنوان کرد.

سرهنگ مکی به مردم هشدار داد به هیچ عنوان فریب این دست آگهی‌ها خیریه را نخورند و به حساب این افراد پولی واریز نکنند و حتما برای کمک به بیماران نیازمند از طریق موسسات شناخته‌شده و ثبت‌شده اقدام کنند.

کد خبر 576094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha