مدارا نوشت: احمد خورشیدی آزاد گفت: دلیل بنده برای تایید صلاحیت آقای احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان این است که مقام معظم رهبری قبل از اینکه به این بی‌اندیشند که نام چه کسی از داخل صندوق رای بیرون خواهد آمد به مشارکت حداکثری توجه دارند.

احمدی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مدارا، احمد خورشیدی آزاد دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تفاوت هایی با انتخابات های ریاست جمهوری قبل دارد که مهم ترین تفاوت آن مسئله «مشارکت» است.

وی ادامه داد: به دلیل انباشتگی مشکلات معیشتی و اقتصادی به نظر می رسد نرخ مشارکت در انتخابات کاهش پیدا می کند، به طوری که در بررسی های ما عنصر «رای نمی دهم» در نظرسنجی ها از سایر گزینه ها خیلی بالاتر است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰سه قطبی خواهد شد، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نماینده یا نمایندگانی از اصلاح طلبان، نماینده یا نمایندگانی از اصولگرایان و آقای احمدی نژاد حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد هم گرچه اعلام کرده اند دراین خصوص «موضعی نگرفته اند» اما به اعتقاد بنده بخاطر اینکه اکثریت مردم خواهان او هستند و حضور ایشان مشارکت حداکثری را ایجاد می کند و او می تواند دولت کارآمد و پرتلاش و جوان و پرنشاط  تشکیل دهد که مشکلات کشور را حل کند، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰شرکت می کند و هم تایید صلاحیت می شود.

احمد خورشیدی آزاد گفت: دلیل بنده برای تایید صلاحیت آقای احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان این است که مقام معظم رهبری قبل از اینکه به این بی اندیشند که نام چه کسی از داخل صندوق رای بیرون خواهد آمد به مشارکت حداکثری توجه دارند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ آقای سید محمد خاتمی در حالی برای ریاست جمهوری  تایید صلاحیت می شود که چند ماه قبل از انتخابات از وزارت ارشاد دولت آقای هاشمی رفسنجانی کنار گذاشته شده بود.

خورشیدی آزاد گفت: آقای خاتمی که به عنوان وزیر مورد قبول نبود در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ به عنوان رئیس جمهور مورد تایید قرار گرفت که علت آن این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد که در این برهه آقای خاتمی می تواند مردم را به پای صندوق های رای بیاورد. و در شرایط فعلی نیز  آقای احمدی نژاد می تواند مردم را به پای صندوق های رای بیاورد و بلکه مهتر اینکه دولت به درد بخور تشکیل دهد، زیرا راهبرد نظام مقدس اسلامی این است که هم مشارکت بالا باشد و هم دولت قوی و کاربلدی تشکیل شود که بتوانیم از این مرحله عبور کنیم که قطعا عبور هم خواهیم کرد.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: در سال ۸۴ آقای احمدی نژاد اصلا در منوی نظام جمهوری اسلامی نبود و آنها بر روی آقای قالیباف کار می کردند اما وقتی تصمیم گیران مشاهده کردند حضور آقای احمدی نژاد باعث افزایش مشارکت بود ایشان را تایید کردند که در نهایت رقابت نهایی بین آقای احمدی نژاد و آقای هاشمی رفسنجانی شکل گرفت.

وی ادامه داد: خیلی روشن است که اولویت نظام در انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری که برد بین المللی دارد و نشان دهنده مشروعیت  است، مشارکت حداکثری می باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آقای احمدی نژاد برنامه ای در خصوص انتخابات ریاست جمهوری دارد یا خیر گفت: احمدی نژاد برای حل مشکلات کشور هم گفتمان دارد و هم راهبرد و هم راهکار و شما نمی توانید این مزیت را در جای دیگری ببینید، این را حالا جامعه نخبگانی و توده ها می دانند که احمدی نژاد شخصیت بی برنامه ای نیست.

این فعال سیاسی با اشاره به تغییر دبیر کل جببه پایداری گفت: نمی توان به طور قاطع گفت که تغییر دبیرکل جبهه پایداری در راستای کمک به آقای احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ بوده اما می توان گفت که نتیجه این تغییر به نفع آقای احمدی نژاد شده است.

احمد خورشیدی آزاد گفت: به نظر من فرمول سال ۸۴ در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز تکرارخواهد شد و ما شاهد تکثر کاندیداها خواهیم بود که معمولا بعد از هر ۸ سال هر دولت رخ می دهد.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه بعید می دانم آقای رئیسی در انتخابات ثبت نام کند، گفت:آقای احمدی نژاد به دلیل این که دارای گفتمان و برنامه است و این برنامه را هم تنها خود او می تواند اجرا کند، بعید می دانم که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از فردی دیگری حمایت کند.

کد خبر 576018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha