یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای انگلیسی از سوی دولت عراق بسته شده بود، پس از ۲۴ ساعت باز شد.

مرز خسروی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مرادعلی تاتار  از بازگشایی مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان برای تردد مسافر خبر داد و اظهار داشت: دولت مرکزی عراق برای کنترل ویروس جدید کرونای انگلیسی، دستورالعمل جدیدی  با موضوعیت تردد مسافر از مرزهای بین‌المللی صادر کرده بود به‌طوریکه از ساعت ۱۲ جمعه شب (پنجم دی‌ماه) ورود مسافران ایرانی به شمال عراق و خروج مسافران عراقی از اقلیم کردستان عراق به سمت ایران ممنوع شد.

وی ادامه داد: پس از ۲۴ ساعت این تصمیم لغو شد و از روز گذشته، تردد مسافران از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و تردد افراد ۲تابعیتی (ایرانی- عراقی) از مرز رسمی خسروی با پایش و کنترل از نظر شیوع بیماری کرونا ویروس، برقرار است، البته از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می‌شود.

فرماندار قصرشیرین در کرمانشاه ادامه داد: در ادامه با تاکید بر اینکه مبادلات تجاری از مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق روال گذشته ادامه دارد، تصریح کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

تاتار اظهار داشت: همچنین پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

کد خبر 575919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha