مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: امسال ۳۱ حفار غیر مجاز دستگیر و ۱۳۴ قلم اشیای تاریخی در زنجان کشف شده است.

اشیاء تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امیر ارجمند اظهار کرد: داشته‌های ما شامل میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این سرزمین است که باید مورد حفاظت قرار گیرند و اصلی‌ترین وظیفه ما نیز صیانت از آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان این که حفظ، حراست و صیانت آثار تاریخی وظیفه همه ما محسوب می‌شود، ادامه داد: وظیفه داریم از آنچه که گذشتگان برایمان به ارث گذاشته‌اند و هویت ملی ماست حفاظت کنیم.

ارجمند با اشاره به این که حفظ و حراست از میراث تاریخی نیازمند همکاری مردم است، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون تعامل شهروندان با میراث فرهنگی مطلوب بوده است. با هزار و ۴۸۳ مورد سرکشی از بناهای تاریخی استان ۳۱ حفار غیرمجاز دستگیر، ۱۳۴ قلم انواع اشیای تاریخی ضبط و ۱۲ دستگاه انواع فلزیاب کشف شده است.

وی همچنین از انجام ۷۱۶ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: پاییز امسال ۷۱۶ مورد بازدید نظارتی گروهی از مراکز اقامتی و گردشگری استان انجام شد که هدف آن بهبود کیفیت سطح خدمات‌دهی در مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و... بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر تاسیسات گردشگری گفت: در نیمه نخست امسال قریب ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به حوزه گردشگری استان پرداخت شده است.

کد خبر 575911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha