باشگاه سانتوس برزیل رسماٌ اعلام کرد که لیونل مسی هنوز به تعداد گل های پله در این باشگاه نزدیک نشده است.

پله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، باشگاه سانتوس برزیل در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که ادسون آرانتس دو نا سیمنتو ستاره سابقش بیش از هزار گل برای این تیم به ثمر رسانده است و مهاجم بارسلونا فاصله زیادی با آن دارد.

باشگاه سانتوس برزیل در یک بیانیه اعلام کرد پله همچنان برترین گلزن تاریخ در یک تیم باشگاهی محسوب می شود و رکورد شکنی لیونل مسی در دیدار بامداد چهارشنبه (هفته گذشته) برابر وایادولید را رد کرد. مهاجم بارسلونا در پیروزی ۳ بر صفر تیمش یکی از گل ها را به ثمر رساند تا به رکورد ۶۴۴ گل با آبی اناری ها برسد.

سانتوس در شبکه های اجتماعی نوشت: پله ۱۰۹۱ گل برای تیم به ثمر رسانده است که ۶۴۳ گل در بازی های رسمی بوده است و ۴۴۸ گل در بازی های دوستانه.

  ‌ به نظر می رسد این گل ها در دیدارهای غیررسمی برابر حریفان کوچک بوده است اما این چنین نیست. تیم های بزرگ آن دوران همچون آمه‌ریکا (مکزیک) و کولو کولو (شیلی) ۹ گل از پله دریافت کردند.

باشگاه برزیلی در ادامه نوشت: او دروازه یکی از تیم های برتر اروپایی یعنی اینتر را هم باز کرد. این فهرست طولانی است و شامل تیم هایی همچون ریورپلاته، بوکاجونیورز، اونیورسیداد شیلی، راسینگ، رئال مادرید، یوونتوس، ناپولی، بنفیکا و اندرلخت می شود. بارسلونا، تیم کنونی مسی هم در آن زمان قربانی پله شد و در چهار دیدار چهار گل دریافت کرد.

‌سانتوس در پایان نوشت: "تحلیل گران ۴۴۸ گل را به حساب نمی آورند چون معتقدند برابر تیم های ضعیف و یا کوچک به ثمر رسیده است. این در حالی است که هر گل به تنهایی ارزشمند است و فرقی نمی کند برابر ایبار به ثمر رسیده باشد یا والنسیا، یک گل مقابل ترانسووال (تیم سورینامی) باشد یا رئال مادرید باید همه جزو آمار به حساب بیاید. "

    ‌مسی در بازی های رسمی ۶۴۴ گل برای بارسلونا به ثمر رساند و پله ۶۴۳ بار با پیراهن سانتوس گلزنی کرد. مهاجم بارسا در شروع هفته پیش با گلزنی برابرر والنسیا به رکورد ستاره سابق سانتوس رسید. پله پس از این اتفاق به ستاره آرژانتینی تبریک گفت و به تحسین مهاجم آبی اناری ها پرداخت.

کد خبر 575831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha