سرپرست فرمانداری سوادکوه از اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر مازندران برای نجات ۵ کوهنورد گرفتار در برف منطقه آریم خبر داد.

اعزام بالگرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عین الله طالبی گفت: این کوهنوردان غیربومی هستند و با وجود هشدارهای قبلی هواشناسی در منطقه آریم گرفتار برف شده‌اند.

وی افزود: بعد از اعلام گزارش گرفتار شدن این کوهنوردان در برف، درخواست اعزام بالگرد از هلال احمر استان کردیم و این بالگرد به همراه یک گروه امداد و نجات کوهستان شهرستان سوادکوه در راه منطقه‌ای است که کوهنوردان گرفتار شده‌اند.

سرپرست فرمانداری سوادکوه در مازندران گفت: در حال هماهنگی برای دست‌یابی به مکان دقیق گرفتار شدن این کوهنوردان به وسیله جی پی اس هستیم ، ضمن این که از طریق بالگرد غذا هم برایشان ارسال کرده‌ایم.

طالبی همچنین از گرفتار شدن ۲۰ نفر در برف منطقه « امامزاده گزو » خبر داد و گفت: به دلیل واقع شدن این منطقه در ارتفاعات و بارش سنگین برف در آنجا، در حال رایزنی با اداره راه هستیم تا با لودر مسیر را برای نجات این افراد باز کنند.

بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران از عصر پنجشنبه هفته گذشته شروع شد و تا بامداد امروز شنبه ۶ دی ادامه داشت. هواشناسی مازندران اعلام کرد که در برخی از مناطق کوهستانی بیش از نیم متر برف روی زمین نشسته است.

بارش سنگین برف طی ۲۴ ساعت گذشته سبب قطع راه دسترسی دستکم ۲۰۰ روستا، مسدود شدن محور اصلی ساری - سمنان و قطع برق حدود ۵۰ روستا شده است.

کد خبر 575658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha