سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک ضمن رد اتهامات سایبری آمریکا متذکر شد ایران خود یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری است.

آمريكا - ايران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، رویترز روز پنجشنبه نوشت: میریوسفی در ایمیلی به این خبرگزاری گفته است: «ایران در تحریک خشونت و ایجاد نا آرامی در ایالات متحده هیچ دخالتی ندارد».

به نوشته رویترز، میریوسفی در این ایمیل افزود: «ایران خود یکی از بزرگ‌ترین قربانیان حملات سایبری از جمله "استاکس نت" بوده و همواره بر لزوم ایجاد مکانیسمی بین‌المللی در سازمان ملل و دیگر نهادهای جهانی برای مقابله با حملات سایبری، تأکید داشته است».

آژانس‌های امنیتی آمریکا مدعی شده بودند اطلاعات موثقی دارند که نشان می‌دهد عاملان سایبری ایرانی مسئول ایجاد وبسایتی با محتوای تهدید مقامات انتخاباتی آمریکا به مرگ بوده‌اند.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و آژانس امنیت زیرساخت‌ها و فضای سایبری، وابسته  به وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند وبسایت «دشمنان مردم» که پس از انتخابات آمریکا راه اندازی شده و اکنون به حالت غیرفعال درآمده، نشان‌گر «قصد ایرانی‌ها برای ایجاد تفرقه و بی‌اعتمادی در ایالات متحده و تضعیف اعتماد عمومی به روند انتخاباتی آمریکا» بود.

این دو نهاد آمریکایی پیش‌تر نیز ادعا کرده بودند تهران قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مداخله کند و بر نتیجه آن تأثیر بگذارد.

«کریس کربس» مدیر سابق آژانس زیرساخت‌ها و فضای سایبری که «دونالد ترامپ» او را ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) به دلیل گزارشش درباره امنیت انتخابات ۲۰۲ آمریکا اخراج کرد، در مصاحبه‌ای جدید اظهارات ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا درباره مداخله خارجی در انتخابات را بی‌اساس خواند.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال بیش از ۷۴ میلیون رأی مردمی و ۲۳۲ رأی الکترال کسب کرد و در مقابل، بایدن توانست بیش از ۸۱ میلیون رأی مردمی و ۳۰۶ رأی الکترال کسب کند.

پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، او با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات تلاش دارد همچنان در قدرت بماند. حامیان ترامپ تا کنون دوبار در اعتراض به تقلب در انتخابات تجمع برگزار کرده‌اند که شمار قابل توجهی از شرکت‌کنندگان آن اعضای گروه‌های سفید برتر پندار هستند. 

به گفته بسیاری از کارشناسان مسائل آمریکا و مقامات هر دو حزب در این کشور، اقدامات ترامپ باعث ایجاد تفرقه‌ای گسترده و ایجاد جامعه دو قطبی در این کشور شده است.

کد خبر 575218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha